Wczorajszego dnia NCSoft przeprowadził opóźniony maintenance serwerów połączony z wprowadzeniem patcha na live serwery. A oto co dla nas przygotowano :):

[Event] Festiwal Solarius

1. Świąteczni NPC, dekoracje oraz muzyka świąteczna zostały dodane w obu stolicach.

2. Specjalni vendorzy sprzedają przedmioty, użycie których przynosi korzyść całemu party.

3. Fajerwerki są teraz dostępne do kupienia od świątecznego NPC.

4. Olbrzymie pianina zostały dodane w stolicach obu ras.

[Umiejętności / Postać] Latające pety Spirit Mastera

1. Kiedy Spirit Master zaczyna latać, Spirit także zaczyna.

2. Jeśli którykolwiek, Spirit Master czy jego pet, są w powietrzu, czas lotu będzie zużywany. Jeśli Spirit otrzyma buffa zwiększającego latanie, taki sam otrzyma Spirit Master.

3. W czasie lotu, zwiększa się szybkość poruszania Spirita.

4. W momencie lądowania Spirit Mastera, jego pet także ląduje niedaleko.

5. Szybowanie / spadanie – wcześniej podczas tych czynności Spirit znikał, obecnie podążą za swoim panem. W czasie szybowania, tylko komenda “Move” jest dostępna.

6. Walki powietrzne – pet Spirit Mastera ma teraz możliwość atakowania przeciwników w powietrzu. Lecz tak jak przedtem, przywołania Spirita można dokonać tylko na ziemi!

7. Spirity nie otrzymują obrażeń od spadnięcia z dużej wysokości (tzw. fall damage).

[Oblężenia fortec] Zmiany w systemie i nagrodach

1. Guardian Deity Generals [ostateczni “bossowie” w fortecy – przypis tłumacza] znikają po upływie 30 min.
– Jeśli Twoja rasa pokona Strażnika Fortecy (Guardian Deity General) w przeciągu 30 minut, to forteca przejdzie w Wasze posiadanie.
– Jeśli Twoja rasa obroni Strażnika Fortecy (Guardian Deity General) przez całe 30 minut, wtedy obrona uznawana jest za skuteczną.
– Czas pojawienia się Guardian Deity Generała w Divine Fortress [forteca w Abyss Core – przypis tłumacza] pozostaje bez zmian i wynosi 2 godziny.

[wynika z tego, iż siege wszystkich fortec trwać będzie 30 min, a Divine Fortress w Abyss Core 2 godziny – przypis tłumacza]

2. Nagrody za obronę.
– Za skuteczną obronę fortecy, nie tylko Legion który jest w posiadaniu fortecy otrzymuję nagrodę, ale także wszystkie osoby, które się do sukcesu przyczyniły.
– Nagrodę otrzyma się w zależności od wkładu w obronę.

3. Zmiany w liczeniu Contribution
– Zmniejszono ilość Contribution, które otrzymuje się za zabijanie graczy przeciwnej rasy podczas oblężenia.
– Ilość Contribution dla innych aktywności podczas oblężenia pozostaje taka sama.

4. Zmiany w systemie nagród medalowych.
– Członkowie Legionu, który posiada fortecę po jej udanej obronie otrzymują “legionowe” Medale jak i “jednostkowe” Medale [istnieją dwie pule Medali, te dla Legionu, który posiada fortece oraz dla osób, które pomagały bronić czyjejś fortecy – przypis tłumacza].
– Medale zostaną rozdysponowane między graczy z mniejszym “wkładem” tak, by wszystkie nagrody nie dostały się tylko najlepszym graczom. [Więcej Złotych Medali będzie dawanych graczom z mniejszym contribution – przypis tłumacza].

Zmiany w obrębie przyznawania Medali - rys. z AionSource

[Przedmioty] Nowe kostiumy – brak informacji w oficjalnych patch notes.

Dandy/Bustle:
Caftan/Sarafan:
Himation/Chiton:

[Umiejętności Spirit Mastera]

1. Wing Root I Cooldown zwiększono do 2 min oraz zmniejszono natychmiastowe skrócenie czasu lotu z 20% na 10%.

2. Spirit Disturbance I Usunięto efekt “Crash” oraz zwiększono zadawany damage.

[Różne zmiany]

1. Zmieniono “Gains Stigma” na “Stigma Skill”

2. Poprawiono wyświetlanie skilla “Transformation: Guardian Deity General” dla Asmodian II – V i Elyosów III – IV z nieprawidłowych niższych wersji, które były wyświetlane.

3. Poprawiono opis skilla i opis buffa dla “Dauntless Spirit I” na prawidłowe wartości.

4. Poprawiono opis skilla i opis buffa dla “Empyrean Fury I” na prawidłowe wartości.

5. Naprawiono NPC Buri w Primum Landing oraz NPC Asellus w Teminon Landing, by nie prosił graczy o zgłaszanie petycji.

6. Opcja szukania innych graczy od tej pory nie rozróżnia wielkości liter.

7. Czas na odzyskanie skasowanej postaci poniżej 20 levela zmieniono z 6 minut na 7 dni.

8. Farba do włosów nie będzie już się “resetowała” po upływie 48 godzin ani po restartach serwerów, jakie wystąpią w przyszłości.

[Znane bugi]

1. Maszyny oblężnicze nie mogą zostać aktywowane po ich rozstawieniu na polu walki. NCSoft zna ten błąd, lecz nie ma żadnych danych, kiedy może zostać naprawiony.

2. Legion Emblem może się resetować po restarcie serwerów.

Źródło newsa: Patch Notes 1.5.1.7 na UK.aiononline.com oraz What’s really in that Christmas Patch (1.5.1.7) na AionSource.