W dniu dzisiejszym na europejskie i amerykańskie live serwery wchodzi pierwszy dodatek do Aiona, zatytułowany Assault on Balaurea! Wprowadza on całkiem nową krainę, tytułową Balaurę, podwyższa maksymalny poziom naszej postaci do 55 (a co za tym idzie dodane zostaną także nowe umiejętności, instancje oraz przedmioty) oraz umożliwia posiadanie ślicznego peta u swego boku!

Zapraszamy do zapoznania się z pełną listą rzeczy, które wprowadzić ma dodatek.


(UWAGA! Zdajemy sobie sprawę, że niektóre zdjęcia przedstawiają koreańską wersję gry, a niekiedy wręcz brak zdjęć. Niestety oficjalne patch notes na stronie NCSoft także są pod tym względem niepełne!)

[Środowisko gry] | [Instancje] | [Umiejętności] | [Zadania] | [Przedmioty]
[Abyss] | [Funkcjonalne pety] | [User Interface] | [NPCs]

[Środowisko]

1. Balaurea – kraina z której pochodzą Balaurowie jest dostępna dla Elyosów i Asmodian.
Dwa nowe regiony: Gelkmaros oraz Inggison.
Oba regiony są pod władaniem Smoczego Lorda Tiamata.

Gelkmaros i Inggison, ukryte przed wzrokiem przez tak długi czas, zachowały wygląd przypominający ziemie Atrei sprzed Kataklizmu. Jednakże, również te dramatyczne wydarzenia pozostawiły po sobie ślad na tych ziemiach; istnieje wiele miejsc, w których prawa natury nie są przestrzegane.

  • W nowych regionach pojawiły się potwory z poziomu 51 i wyższych.
  • Nowe regiony zawierają unikalne środowisko.
  • W każdym z regionów znajdują się dwie fortece i cztery artefakty.
  • Główne miasto Elyosów znajduje się w Inggison.
  • Główne miasto Asmodian znajduje się w Gelkmaros.
  • Wprowadzono nowy system przemieszczania się w powietrzu przy pomocy “strumieni powietrznych”.



2. Nowy system strumieni powietrznych wprowadza łatwiejszy sposób poruszania się po krainie.

  • Strumienie są naturalnie występującym fenomenem w regionach Balaurei. Deavy mogą wchodzić w strumienie i zostać poniesione wraz z jego kierunkiem.
  • Czas lotu nie jest zużywany w czasie korzystania ze strumienia.
  • Będąc w strumieniu nie można atakować ani zostać zaatakowanym.
  • Niektóre strumienie są silniejsze od innych. Niebieskie strumienie są silne i nie można ich opuścić dopóki nie doleci się do ich końca. Fioletowe strumienie są słabsze, jednakże postacie mogą opuszczać je w dowolnym momencie. Opuszcza się je zmieniając kierunek lotu lub podskakując.
  • Postacie które opuściły fioletowy strumień zmieniając kierunek lotu poszybują dalej. Postacie które opuszczą strumień poprzez podskok zaczną spadać.


3. Gejzery są kolejnym nowym dodatkiem, który ułatwia graczom dostanie się do trudno/wyżej położonych terenów.

  • Gracze mogą wstępować na wyżej położone obszary używając podmuchów, gejzerów i niektórych strumieni.
  • Niektóre lokacje z gejzerami i podmuchami są blokowane przez potwory. Gracze będą musieli pokonać potwora, aby móc z nich skorzystać.
  • Postacie mogą wejść w podmuch powietrza szybując w ich miejscu.
  • Postacie używają gejzerów poprzez zatrzymanie się w ich miejscu i poczekanie na ich erupcję.

4. [Elysea] Wprowadzono modyfikację, która nie pozwala potworom wspinać się na niektóre regiony w Theobomos Lab.

5. [Elysea] Naprawiono błąd sprawiający, że gracze nie mogli wchodzić na drzewa w niektórych częściach Heiron.

6. [Asmodae] Naprawiono błąd powodujący niepoprawne szybowanie w niektórych częściach Beluslan.

7. [Reshanta] Naprawiono błąd powodujący, że szklana ściana w instancji fortecowej (górne Abyss) wyglądała jak nieprzezroczysta.

8. Naprawiono błąd powodujący, że niektóre skille potworów w pewnych częściach Draupnir’s Cave nie działały.

9. Wprowadzono zmiany sprawiające, że gracze nie będą mogli pozostawać przez dłuższy czas w pewnych regionach Elysei, Asmodae i Abyss.

  • W niektórych miejscach nie będzie można stawiać Kisków.
  • Spiritmasterzy nie będą mogli przyzywać summonów w niektórych miejscach.
  • Gracze, którzy wylogują się lub rozłączą w pewnych miejscach, pojawią się przy obelisku podczas następnego zalogowania.

10. Zmodyfikowano niektóre tereny w Beluslan, które uniemożliwiały postaci normalne poruszanie.

11. Naprawiono błąd, który pozwalał postaciom, na wejście do pewnych rejonów Abyss, które powinny być niedostępne.

12. Naprawiono problem, który uniemożliwiał prawidłowe działanie skillom aoe potworów w instancji Draupnir Cave z powodu ukształtowania terenu.

13. Naprawiono sporo błędów w całej grze, które powodowały uwięzienie postaci w podłożu.

14. Poprawiono literówki oraz złe odniesienia do nazw lokacji w wielu wpisach w słowniku oraz podpowiedziach.

  • [Heiron] Arbolu’s Haven błędnie nazwane Arbolu Village.
  • [Brusthonin] Iollu Overlook błędnie nazwane Iollu Scout Post.
  • [Poeta] Agaric Spore Road czasem błędnie nazwane Roclama Spore Road.

15. Poprawiono poniższe nazwy lokacji na minimapie/wyskakującym opisie:

  • [Beluslan/Draupnir Cave]: “Chirurgeon’s Room” błędnie nazwane “Bakarma Legionary Treatment Room”.
  • [Dredgion] Poprawiono pisownię of “Auxiliary” w “Auxiliary Power”.
  • [Theobomos] “Port Anangke” błędnie nazwane “Anagke Excavation Camp”.

[Instancje]
1. Wprowadzono 6 nowych instancji. Każda z nich ma unikalny klimat i środowisko, i każda jest przepełniona zupełnie nowymi wyzwaniami i fantastycznymi nagrodami.

Udas Temple
Świątynia Udas (Udas Temple) jest starożytnym reliktem Wojny Millenium. Została zbudowana przez fanatyków omamionych przez Smoczego Lorda Beritrę, a jej styl architektoniczny przypomina ten używany przez starożytnych ludzi. Bertira manipulował tymi ludźmi, naginając ich do swojej woli, aż stali się niczym więcej, jak jego kukiełkami, po czym rozkazał im wybudować ogromną świątynię poświęconą jemu samemu. Ci omamieni fanatycy czcili Bertirę przez wieki i zindoktrynowali tysiące innych, by dołączyli do ich szeregów. W końcu Empirejscy Władcy byli tak zaniepokojeni całą sytuacją i ilością fanatyków, że Lady Siel postanowiła wysłać swój Spear Legion, by zniszczyć świątynię. Atak się nie udał, ale zrujnowane części tej budowli po dziś dzień przypominają o tej straszliwej bitwie.

Grupa wyznawców Balaurów, znanych jako Drogonboundzi, wprowadziła się niedawno do tej opuszczonej świątyni. Twoim zadaniem jest odkryć, czego szukają ci zdrajcy i wspomóc niewielką grupę następców Spear Legionu, plemienia Reian.

  • Aby móc wejść, Elyosi muszą ukończyć zadanie otrzymane od Versetti w Inggison. Asmodianie otrzymują swoje zadanie od Valetta w Gelkmaros.
  • Postacie będą mogły wejść do „Udas Temple” po ukończeniu następujących zadań:
  • Elyosi wchodzą do instancji poprzez „Udas Temple entrance” w pobliżu Corrupted Undeground Fortress w Inggison.
  • Asmodianie wchodzą do instancji poprzez „Udas Temple entrance” w pobliżu Corrupted Undeground City w Gelkmaros.
  • Do Udas Temple można wchodzić co 6 godzin.

Udas Underground Temple
Jotunowie to starożytna rasa stworzona przez samego Aiona. Ich technologia przewyższa wynalazki nawet najbardziej sprytnego Shugo, ale pomimo tego, że są oni potężni i wytrzymali, są pozostają niezwykle oddani wierze w Aiona. Na rozkaz Aiona, Jotunowie stworzyli Olbrzymią Broń (Giant Weapon) i to właśnie im powierzono opiekę i straż nad tym urządzeniem. Niestety, zostali oni pokonani przez Balaurów podczas jednej z niezwykle zażartych bitew, po czym słuch o nich zaginął. Teraz, po wielu latach znowu wykryto ich obecność. Czekają cierpliwie, głęboko pod zrujnowanymi ścianami Świątyni Udas.
Studio Jotunów (Jotun Studio), mieści się w Podziemnej Świątyni Udas (Udas Underground Temple) – miejscu, w którym roi się od Balaurów. Nadszedł czas, by Daevy powstały przeciwko nim i zaczęły bronić sekretów Olbrzymiej Broni.

  • Aby móc wejść, Elyosi muszą ukończyć zadanie otrzymane od Versetti w Inggison. Asmodianie otrzymują swoje zadanie od Valetta w Gelkmaros.
  • Postacie będą mogły wejść do „Udas Temple Underground” po ukończeniu następujących zadań:
  • Elyosi wchodzą do instancji poprzez „Udas Underground Temple entrance” w pobliżu Corrupted Undeground Fortress w Inggison.
  • Asmodianie wchodzą do instancji poprzez „Udas Underground Temple entrance” w pobliżu Corrupted Undeground City w Gelkmaros.
  • Do Udas Temple można wchodzić co 6 godzin.

Taloc’s Hollow
Gdy Wieża Wieczności (Tower of Eternity) roztrzaskała się, tysiące jej fragmentów spadły na ziemie Atrei. Taki jeden, ogromy kryształ wbił się w ziemię i osadził się tuż przy wielkim drzewie, które przez lata było uważane za święte przez pobliskich osadników. Niedługo po tym, korzenie drzewa połączyły się z fragmentem wieży, a drzewo to zyskało świadomość – stało się Elimem. Ten Elim, Taloc, rozrastał się z każdym dniem, wrastając korzeniami głęboko, aż do samej konstrukcji Atrei, a gałęziami sięgając niebios. W końcu Taloc stał się tak ogromny, że jego dziuple stały się istnymi jaskiniami, a istoty, które mieszkały w środku Elima zmutowały się. Deavy zostały niedawno wysłane, by zbadać Dziuplę Taloca (Taloc’s Hollow), a gdy wróciły jakiś czas później, okazało się, że chorują na tajemniczą chorobę.

Nadszedł czas, żebyś ty zbadał tajemnice Dziupli Taloca. Musisz stłumić chaos panujący we wnętrzu ogromnego Elima i znaleźć lekarstwo na przypadłość, która dotknęła twoich nieśmiertelnych przyjaciół.

  • Taloc’s Hollow jest instancją jednoosobową. Gracze nie mogą wejść do niej, jeśli są w drużynie.
  • Elyosi otrzymują zadanie umożliwiające wejście do instancji automatycznie, po zakończeniu zadania „Battleship Heading to Inggison”. Asmodianie otrzymują zadanie automatycznie, po zakończeniu zadania „Crash of the Dredgion”.
  • Do instancji Taloc’s Hollow wchodzi się przy pomocy NPC
  • W Taloc’s Hollow można używać różnych skilli charakterystycznych dla tej instancji.
  • Jeśli pomożesz jednemu z Reian tribemen, który będzie Cię wołał podczas przemierzania instancji, to będzie on dla Ciebie walczył po późniejszej rozmowie z NPCem.
  • Reian Tribemen są Templarami lub Clericami i posiadają umiejętności odpowiadające ich klasie, którymi będą Cię wspomagać podczas przemierzania instancji.
  • Do instancji można wchodzić co 46 godzin.

Kromede’s Trial
Okryj tajemnicę stojącą za władczynią Świątyni Ognia (Fire Temple), Kromede the Corrupt. Przetrwaj Kromede’s Trial i zostań świadkiem tragicznej miłości pomiędzy wiedźmą Kromede i jej kochankiem Ropstinem.

  • Kromede’s Trial jest instancją jednoosobową. Gracze nie mogą wejść do niej, jeśli są w drużynie.
  • Jedynie postacie o poziomach 37-41 mogą wejść do tej instancji. Postać chcąca wejść musi posiadać rozpoczęte lub ukończone zadanie wejściowe.
  • Elyosi wchodzą do instancji rozmawiając z Raninia w Arbolu’s Haven w Heironie. Asmodianie wchodzą do instancji rozmawiając z Bridget of Camp Kistenian w Beluslan.
  • Będąc w instancji można uzyskać cztery skille, których można użyć jedynie wewnątrz instancji.

    • Skille uzyskiwane są w postaci przedmiotów. Używać ich można przeciągając je na pasek skrótów.
    • Skille te istnieć będą przez dwie godziny po uzyskaniu, a po nich automatycznie zostaną skasowane.
  • Klikając na określone przedmioty w instancji można otrzymać różne bonusy.

    • Gracze mogą wielokrotnie używać Prophet’s Tower i Garden Fountain, natomiast Roasted Porgus i Fruits Basket jedynie raz.
  • Gracze nie mogą wchodzić do pokoi z dodatkowymi bossami, jeśli przechodzą instancję po raz pierwszy. Muszą najpierw pokonać osłabionego bossa końcowego.
  • Pokoje z dodatkowymi bossami otwierają się dopiero podczas drugiego przejścia instancji, umożliwiając graczom podążanie wieloma ścieżkami.
  • Końcowy boss zmienia się zależnie od ścieżki, którą wybiorą gracze
    • Jeśli przejdą instancję nie pokonując środkowego bossa, na końcu pojawi się wzmocniony boss końcowy.
    • Jeśli pokonają więcej niż jednego dodatkowego bossa, pojawią się osłabione bossy dodatkowe i końcowy.
    • Jeśli HP dodatkowego bossa spadnie poniżej określonej wartości, to on zniknie i później pojawi się ponownie w pokoju z końcowym bossem.
  • Osłabione wersje bossów końcowego i dodatkowych, rzucają legendarne zbroje.
  • Wzmocniony boss końcowy może pozostawić Kaliga’s Key
  • Gracze, którzy zdobędą Kaliga’s key będą mogli wybrać jedną broń lub tarczę klasową, spośród wszystkich które ukażą się w końcowym pokoju.
  • Do instancji można wchodzić co 22 godziny.

Beshmundir Temple
Świątynia Beshmundir to podziemny cmentarz zbudowany na rozkaz Smoczego Lorda Tiamat. Świątynia ta służy jako miejsce pochówku upadłych Balaurów i jest wypełniona świętymi szczątkami, jak również broniami i zbrojami najpotężniejszych zmarłych. Umiejscowienie grobów zależy od rangi upadłego bohatera Balaurów, więc gracze będą musieli przebyć wiele części świątyni, takich jak Podziemna Kostnica (Underground Charnel Grave), Skarbiec Bohatera (Hero’s Vault) – gdzie stoi Kamienna Statua Wojownika – Ogród Grobowy (Garden Grave) i wiele innych. Kapłani Balaurów przeprowadzają regularne rytuały wśród ścian Świątyni Wieczności (Temple of Eternity), i po raz pierwszy Deavy będą miały okazję zobaczyć Balaurów od innej strony – odbiegającej od ich wojowniczej natury.

Jednak mówi się, że w Świątyni Beshmundir kryje się coś jeszcze. Balaurowie mają tam zdecydowanie zbyt silne wojska jak na tak zupełnie nieważną strategicznie lokację, a doniesienia zwiadowców wspominają o najstraszliwszym z balaurowych legionów, Legionie Laksyaka, który rzekomo dostał rozkazy, by właśnie tam stacjonować.

Twoja misja jest jasna: przebij się przez obronę, unikaj pułapek i dowiedz się, co dokładnie Balaurowie knują.

  • Elyosi otrzymują zadanie wejściowe od Outremus of Inggison. Asmodianie otrzymują swoje zadanie od Richelle of Gelkmaros.
  • Postacie które ukończyły zadanie wejściowe i otrzymały kolejne w serii, mogą wejść do Beshmundir Temple.
  • Wejście prowadzące do Beshmundir Temple umieszczone jest w Silentera Canyon. Zarówno Elyosi i Asmodianie używają tego samego wejścia.
  • Wchodząc do instancji, Group Leader może wybrać jej poziom trudności
  • Poziomy trudności są podzielone na „Safe path” (ogólna) i „Perilous path” (trudna).
  • Oprócz zadania wejściowego postacie muszą ukończyć dodatkowe zadania, aby móc zwiedzać różne obszary w instancji.
  • Aby dostać się do Stormwing, lokacji z końcowym bossem Beshmundir Temple, postacie muszą użyć Abyss Gate’u w miejscu zwanym Prison of Ice.
  • Abyss Gate w Prison of Ice można utworzyć używając Rift Orb w miejscu zwanym Ritual Chamber wewnątrz instancji.
    • Rift Orb jest dostępny jedynie po pokonaniu Isbariya the Resolute.
    • Postacie muszą ukończyć dodatkowe zadania, aby móc użyć Rift Orb.

  • Do instancji można wchodzić co 12 godziny.

Haramel
Dziwne rzeczy dzieją się w Verteronie i Altgardzie. Koboldy i Skurvy zniknęły i znaleziono ogromne ilości Odium i Odelli pochodzących z żadnego konkretnego źródła. W końcu odkryto, że za wszystkim stoi ktoś z Haramelu, ktoś, kto chce się straszliwie wzbogacić… ale jaką cenę muszą za to zapłacić Elyosi i Asmodianie?

Musisz odkryć szczegóły tego spisku, udając się do Haramelu i odnajdując źródło chciwości, która zagraża stabilności Atrei.

  • Haramel jest instancją jednoosobową. Gracze nie mogą wejść do niej, jeśli są w drużynie.
  • Do tej instancji mogą wchodzić wszystkie postacie od 18 do 22 poziomu.
  • Zadania powiązane z Haramel można otrzymać w Verteron Citadel po stronie Elyosów. Asmodianie otrzymują je w Altgard Fortress.
  • Elyosi wchodzą do instancji przez Haramel Secret Entry znajdujące sie w Cantas Coast w Verteronie.
  • Asmodianie wchodzą do instancji przez Haramel Secret Entry znajdujące się koło Impetusium w Altgardzie.
  • Do instancji można wchodzić co 3 godziny.

Abyssal Splinter
Balaurowie, którzy zajmowali Boską Fortecę (Divine Fortress), jedną z fortec Otchłani, zbudowali machinę zniekształcającą czasoprzestrzeń. Planowali wykorzystać te zniekształcenia, by stworzyć szczeliny prowadzące do Elysei i Asmodei, ale zamiast tego szczeliny te wysłały ich do małej przestrzeni przypominającej Otchłań pomiędzy częściami rozpadłej Atrei.

Na tej niewielkiej lokacji znajdują się jedne z największych Kryształów Aetheru, jakie kiedykolwiek zarejestrowano. Znajduje się tu również nowy Artefakt, Artefakt Obrony (Artifact of Defense), leżący w samym środku tego pola szczątków Otchłani. Co więcej, żyjące tu istoty zmutowały się i całkowicie poddały się woli Obrońcy Artefaktu.
Daevom udało się nauczyć manipulować tą szczeliną, dzięki czemu mogą się dostać do tej przestrzeni. Czego się tam nauczą? Czy znajduje się tam coś, co mogą wykorzystać podczas wojny?

  • Abyssal Splinter nie ma zadania wejściowego. Wchodzić tam mogą wszystkie postacie o poziomie 50 i wyżej.
  • Do instancji może wejść do 12 postaci. Członkowie tego samego aliansu mogą wejść razem.
  • Aby postać mogła wejść do Abyssal Splinter, jej frakcja musi kontrolować Divine Fortress.
  • Gdy Divine Fortress zostanie zdobyta, gracze mogą wchodzić do instancji przez Abyssal Splinter Entrance wewnątrz fortecy.
  • Działania graczy w instancji określają siłę końcowego bossa.

Chantra Dredgion
Chantra Dredgion to statek zaopatrzeniowy Balaurów, którego zadaniem jest zaopatrywać armie Balaurów, rozrzucone po całej Atrei, w odpowiednie zapasy. Pomimo tego, jego istnienie utrzymało się przez długi czas w tajemnicy przed Elyosami i Asmodianami. Statek skrywał się w burzach aeterycznych, przelatując przez portale, gdy nikt nie patrzył.
Teraz został jednak odkryty, głównie przez łut szczęścia, i zarówno Elyosi jak i Asmodianie muszą teraz zaciekle walczyć, by przebić się do wnętrza statku i splądrować znajdującą się na jego pokładzie niezwykłą technologię oraz bezcenne zasoby. Oczywiście, Daevy nie mogą martwić się tylko Balaurami – dwa wejścia oznaczają, że zarówno Elyosi, jak i Asmodianie będą równocześnie na pokładzie.

  • Chantra Dredgion nie ma zadania wejściowego. Wchodzić tam mogą wszystkie postacie od poziomu 51 do 55.
  • Zarówno Elyosi jak i Asmodianie mogą wchodzić jednocześnie i walczyć w tej unikalnej instancji PvPvE.
  • Gracze mogą wchodzić do Chantra Dredgion 3 razy dziennie.
    • W momencie kiedy będzie można zgłaszać się do wejścia, wszystkim postaciom, które mogą wejść pojawi się wiadomość systemowa oraz przycisk w prawej dolnej części ekranu.
    • racze mogą zgłaszać się naciskając przycisk lub rozmawiając z NPC w Balaurei.
  • Do instancji można wchodzić co 2 godziny.
  • Wszystkie pozostałe zasady są identyczne jak te na standardowym Dredgionie.

2. System przyznawania punktów na Dredgionie został zmieniony.

  • Jeśli różnica punktów pomiędzy grupami będzie większa niż pewna ustalona wartość, to gracze grupy wygrywającej, którzy zginą będą tracić więcej punktów niż ci z grupy przegrywającej.
  • Grupa przegrywająca zdobywa teraz więcej punktów, kiedy zabije gracza grupy wygrywającej.
  • Grupa wygrywająca nie będzie zdobywać punktów zabijając gracza grupy przegrywającej.

3. Zmniejszona została ilość doświadczenia, które zdobywają postacie w Dark Poecie z poziomem 51 i wyżej.

  • Istnieje różnica w ilości doświadczenia, które może zostać zdobyte w zależności od poziomu postaci nawet, jeśli zabija się tego samego potwora.
  • Postacie o wyższym poziomie zdobywają mniej doświadczenia niż te z niższym.

4. Obniżono poziom trudności Steel Rake’a.

  • Zmniejszono ilość potworów w instancji oraz zmieniono położenie niektórych potworów.
  • Statystyki niektórych potworów zostały obniżone, a ilość doświadczenia otrzymywanego z pokonania ich zwiększona.
  • Wszystkim bossom zwiększono szanse na drop.
  • Pokonując Brass-eye Grogget’a będzie można zdobyć dodatkową broń klasową. Innej z jego broni zmieniono statystyki.

5. Obniżono poziom trudności Azoturan Fortress.

  • Statystyki niektórych potworów zostały obniżone oraz zmieniono położenie niektórych potworów.
  • Pokonując bossa Lab Director Elizer będzie można zdobyć pierścień klasowy.
  • Pokonując bossa RM-56c będzie można zdobyć tarczę klasową.
  • Pokonując bossa Betrayer Icaronix będzie można zdobyć legendarną broń klasową.

6. Obniżono poziom trudności Indratu Fortress.

  • Zmniejszono ilość potworów w instancji oraz zmieniono położenie niektórych potworów.
  • Zmniejszono statystyki potworów oraz zwiększono częstotliwość dropu Balaurowych przedmiotów.

7. Nute Warrens w Heironie stały się łatwiejsze.

  • Zmniejszono ilość potworów w Nute Warrens oraz zmieniono położenie niektórych potworów.

8. Zabijając bossy w Fire Temple można będzie zdobyć legendarne części zbroi.

9. Naprawiono bug, który sprawiał że gracze którzy opuścili instancję, a potem chcą do niej wrócić są niewpuszczani z powodu “pełnej instancji”. Teraz będą mogli do niej wrócić prawidłowo.

10. Jeśli postać zostanie wyrzucona z instancji, pojawi się przed wejściem do niej.

11. Obniżono minimalny poziom dla Elyosów, by wejść do Draupnir Cave z43 na 39.

12. [Sulfur Tree Nest, Right Wing Chamber] Pesky Drakies dają teraz DP.
13. [Dark Poeta] Marabata Property Controllers, Marabata Defense Boosters, oraz Marabata Attack Boosters dają teraz DP.

[Umiejętności]
1. Podniesiono poziom doświadczenia graczy do 55. Dodano nowe umiejętności dla tych poziomów.

  • Gracze otrzymają bardziej zaawansowane wersję obecnych skilli, a także całkiem nowe umiejętności.
  • Elyosi mogą kupić swoje nowe umiejętności w the Protectors Hall oraz the Cloister of Kaisinel, a Asmodianie w the Capitol Building oraz the Convent of Marchutan.

2. Nowe umiejętności powyżej 50 poziomu, zostały dodane dla wszystkich klas.






3. Dodano każdej klasie nowe Advanced Stygmy, które można kupić za Abyss Pointy.





4. Naprawiono błąd polegający na przyczepieniu się wrogiej postaci do broni gracza, w czasie używania skilli [Elyos] ‘Seething Explosion I ~ IV’ oraz [Asmodian] ‘Explosion of Rage I ~ IV’.

5. Naprawiono błąd sprawiający, że skill Templara ‘Prayer of Victory I ~ IV’ działał na inne pobliskie postacie, nie będące członkami grupy.

6. Podniesiono siłę umiejętności Assassina ‘Assassination I ~ III’.

7. Zedytowano opis umiejętności Rangers ‘Arrow Deluge II’ tak by określał ilość atakujących.

8. Zmieniono ikony umiejętności Spiritmastera ‘Summon Earth Spirit I ~ III’ oraz ‘Summon Fire Spirit I ~ IV’ dla lepszego rozróżnienia.

9. Zwiększono damage zadawany przez umiejętność Clerica ‘Holy Servant I ~ II’.

10. Zmniejszono cooldown dla umiejętności Cleirca ‘Tranquility I ~ IV’ z 1 minuty na 30 sekund.

11. Zwiększono damage zadawany przez umiejętność Clerica ‘Divine Touch I ~ III’.

12. Zwiększono damage zadawany przez umiejętność Clerica ‘Chastise I ~ III’.

13. Zmieniono opis umiejętności Gladiatora/Templara ‘Remove Shock I’ tak, by pokazywał ile resistance daje do ‘altered states’.

14. Martwe cele nie mogą być dłużej używane jako cele umiejętności AoE.

15. Naprawiono błąd powodujący, iż targety z 1 HP nie umierały po otrzymaniu obrażenia z AoE umiejętności.

16. Naprawiono błąd powodujący zniknięcie skilli z quickbara, po tym jak postać zaloguję się z powrotem po umieszczeniu skilla ‘Transformation: Guardian Deity I’ na quickbarze.

17. Umiejętność Gladiatora “Boost Crit Strike Chance I” nie jest już dłużej wyświetlany na liście chain skilli.

18. Umiejętność elyoskich Gladiatorów “Seething Explosion I~IV” może teraz zadawać krytyczne obrażenia.

19. Umiejętność Rangera “Aether Arrow II” będzie prawidłowo wyświetlał się na liście skilli po zaznaczeniu opcji “Wyświetlaj tylko najwyższo-poziomowe umiejętności”.

20. Zwiększono czas trwania efektu zmniejszającego szybkość poruszania umiejętności Rangera “Call Condor I” z 1 sekundy na 2 sekundy.

21. Opis buffa Sorcerera “Boon of Strength I” teraz prawidłowo wyświetla, iż podnosi Magic Boost o 500.

22. Naprawiono błąd, który powodował że statystyki niektórych spiritów Spiritmastera były za niskie.

  • Earth Spirit IV: Magic Boost, Crit Spell. Wind Spirit IV: Crit Spell

23. Opis umiejętności Clerica “Summon: Healing Servant I ~ II” prawidłowo pokazuje zasięg 30m (a nie 40m, jak obecnie).

24. HP odzyskanego przy pomocy umiejętności Cleirca “Summon: Healing Servant I ~ II” teraz łączyć się będzie z buffami z itemów noszonych przez zaznaczoną dostać.

  • Jednak nie będzie miał na niego wpływ podstawowa statystyka “Healing Boost’ postaci.

25. Naprawiono błąd powodujący nie odtwarzanie się dźwięku castowania umiejętności Sorcerera “Flame Spray II”.

26. Umiejętność Templara “Iron Skin I” może być używany wraz z brońmy krótkiego zasięgu.

27. Zatrucie nałożone przez skill Assassina “Venomous Strike I” nie może już być uleczone przy pomocy Greater Healing Potion.

28. Usunięto nienormalny SFX używany przy skillu Sorcerera “Gain Mana I”.

29. HP i MP teraz będą zamieniać się szybciej po użyciu umiejętności Sorcerera “Exchange Vitality I”.

30. Umiejętność Spiritmastera “Backdraft I” teraz prawidłowo będzie obniżał casting speed celu.

31. Kiedy Water Spirit IV jest przyzwany, najechanie myszką na jego ikonę prawidłowo wyświetli opis spirita.

32. Zmieniono cooldown umiejętności Chantera “Disorienting Blow I” na 60 sekund, by pasował do “Disorienting Blow II”.

33. Zmieniono ikony dla umiejętności Chantera “Intensity Mantra II” oraz “Intensity Mantra III”, by nie były już takie same.

34. Naprawiono ikonę umiejętności Chantera “Seismic Crash I” w oknie chain skilli, tak że nie wyświetla się nieprawidłowo ikona “Stumble”.

35. Naprawiono błąd powodujący iż zmianę umiejętności “Blessed Shield I”, gdy skill Clerica “Immortal Shroud I” został aktywowany.

36. Zmieniono nieodpowiedni opis dla umiejętności asmodiańskich Clericów “Summon Healing Servant II”.

37. Naprawiono błąd powodujący, iż wyświetlany damage był za niski podczas używania skilli Spiritmastera [Elyos] ”Spirit Flow I” albo [Asmodian] “Spirit Self Destruct I” z IV poziomowym Water bądź Earth spirit.

38. Naprawiono błąd powodujący, iż damage zadawany przez IV poziomowy skill Spiritmastera Wind Servant, nie był odpowiednio zliczany przy uwzględnieniu Defense oraz Resistances to Elemental damage.

39. Naprawiono problem, który powodował pojawienie się złej ikony buffa (poziom II) po użyciu skilla Chantera “Blessed Shield I”, jeśli skille “Word of Spellstopping I” oraz “Aetheric Field I” były już aktywowane.

40. Opisy skilli, które mówiły iż odnoszą się do “członków Alliance albo League, których nie ma w twojej grupie”, teraz mówią “członkowie Alliance bądź League”.

41. Naprawiono błąd, powodujący nieprawidłowe odegranie dźwięku SFX umiejętności Templara “Punishment I ~ V”.

42. Zmieniono umiejętności Assassina i Gladiatora “Boost Critical Hit Chance I-III” na “Boost Crit Strike Chance I-III” tak by pasowały do statystyk, do których się odnoszą.

43. Naprawiono nazwy w kilku stigma stoneach, opisach umiejętności oraz listach chain skilli, tak by prawidłowo odnosiły się do odpowiednich umiejętności.

44. Zmieniono opisy niektórych debuffów, by je uprościć i skorcić.

45. Zmieniono stigma skill asmodiańskich Assassinów z “Crashing Wind Strike” na “Rune Swipe”, by odróżnić go od zwykłego skilla “Crashing Wind Strike”.

45. Zmieniono stigma skill Templara z “Inescapable Judgment” na “Doom Lure”, by odróżnić go od skilla Chantera “Inescapable Judgment”.

[Zadania]
1. Dodano questy kampanijne, które wysyłają graczy do Balaurei.


2. Dodano wiele nowych questów i kampanii w Balaurei.

3. Dodano crafterskie questy, by podnieść crafting z poziomu expert na “Master”.

  • Quest otrzymuje się od Crafting Master NPC, po osiągnięciu 499 poziomu w danym crafcie.

4. Wiele nowych questów zostało dodanych do nowych instancji.

5. Dodano wiele nowych daily questów dla każdej strony.

  • Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu doświadczenia, gracz automatycznie otrzyma quest na przyłączenie się do frakcji.
  • Można dołączyć się do jednej z nowo dodanej grupy przy pomocy odpowiedniego NPC.

6. Dodano wiele nowych daily questów do istniejących frakcji.

7. Niektóre nowe daily questy dla Radiant Ops oraz Blood Crusade są dostępne tylko w określone dni.


8. Wiele coin i coin reward questów zostało dodanych w istniejących krainach.

  • Elysea: Eltnen, Theobomos, and Heiron
  • Asmodae: Morheim, Brusthonin, and Beluslan

9. Dokonano zmian w questach [Elyos] ‘Persistence and Luck’ oraz [Asmodian] ‘Luck dzięki czemu itemy ‘Tears of Luck’ i ‘Light of Luck’ są bardziej prawdopodobne do odnalezienia przy pomocy Relir’s Extraction Tool oraz Sabotes’s Extraction Tool.

  • Elyos Collection Item: Perer, Griffonia, Lunime
  • Asmodian Collection Item: Cippo, Grobule, Leopis

10. Dodano nowe znaczniki questów, które prowadzić będą graczy do nowych krain.


11. Obniżono trudność niektórych grupowych questów.

  • Kampanijne quest itemy zostały zmienione z indywidualnego dropu na drop grupowy.
  • Zwiększono drop rate wszystkich itemów questowych

12. Poprawiono literówki w niektórych questach.

13. Podniesiono ilość kinah, stigma shardów oraz expa z nagród z wszystkich istniejących questów.

14. Zmniejszono wymaganą ilość itemów, do skończenia zadań na heroic armory w Kaidan Headquarters i Mist Mane Village.

15. Zmieniono nazwy niektórym questom, by wskazywały iż są dla Alliance.

  • Poprzednio: “[Spy] Fundin’s Old Grudge”, “[Spy] Fundin’s Orders”, “[Spy] Kirhua’s Special Order”
  • Po zmianie: “[Spy/Alliance] Fundin’s Old Grudge”, “[Spy/Alliance] Fundin’s Orders”, “[Spy/Alliance] Kirhua’s Special Order”

16. W questach [Elyos] Obtain the Balaur Supplies oraz [Asmodian] Sieze the Balur Supplies, gracze nie mogą posiadać więcej niż jeden quest item, jako że tylko jedna para Balaur Supplies jest potrzebna do wykonania questa.

17. Zmieniono nazwy poniższych questów, by lepiej odnosiły się do celu w quescie, bądź by zmniejszych długość nazwy by pasowała lepiej do nowego UI.

18. Zmieniono nazwę elyosowskiego questa w Heiron “[Spend Coin] Silver (Warrior/Scout)”, który wymagał zabicia po 5 Silver Frillnecks, Redclaw Frillnecks oraz Violent Frillnecks na “Kill Those Frillnecks”.

19 [Elyos] “Someone Superior” teraz w nazwie informuje, iż jest to quest grupowy.

[Przedmioty]
1. Dodano nowy poziom craftingu: “Master”.

  • Po osiągnięciu 499 skilla w danym crafcie, gracz może ukończyć quest oraz zapłacić opłatę w kinah odpowiedniemu nauczycielowi NPC i stać się Mistrzem.
  • Postacie z mistrzowskim poziomem mogą rozwinąć swoje umiejętności do 549 poziomu.
  • Gracze mogą zostać Mistrzem tylko w jednej dyscyplinie

2. Dodano nowe przepisy (design), które pozwolą na crafcienie większej ilości materiałów na raz.

  • Przepisy na powiązane itemy, mogą produkować 10 materiałów za jednym razem.
  • Można je kupić ze sklepu bądź NPC jak normalne przepisy.

3. Zmniejszono ilość Aether Powder, Aether Crystals, Aether Gems, i Aether potrzebnych do wykonania przedmiotów na podobnym poziomie.

4. Dodano nowe złoża dla skilli powyżej 400 punktów.

  • Te nowe przedmioty zlokalizowane są w Balaurei (Inggison, Gelkmaros).
  • Magical Aether, Malevite Miasmas oraz Weathered Objects mogą być tylko wydobywane przy pomocy specjalnego przedmiotu.
  • Przedmiot do wydobywania Magical Aether oraz Malevite Miasma może być zakupiony od vendorów Essencetappingu, Aethertappingu oraz Ordnance Quartermasters.
  • Przedmiot do wydobywania Weathered Objects może być zakupiony od określonego NPC w terenie.

5. Podczas Essencetapping z Weathered Objects zlokalizowanych w pobliżu strumieni powietrznych, można otrzymać itemy, które następnie można rozłożyć na poniższe.

  • Różnorakie zbierackie itemy.
  • Bronie o jakości Fabled (te można znaleźć w “Mysterious Lump”)

6. Nieznacznie zwiększono prawdopodobieństwo uzyskania Superior, Heroic i Fabled itemów przy pomocy Essencetapping czy Aethertapping.

7. Dokonywanie Essencetapping w Balaurei (Inggison, Gelkmaros) powyżej 400 punktów ma małą szansę na wyprodukowanie broni o jakości Fabled.

8. Nieznacznie podniesiono liczbę niektórych surowców pojawiających się w niektórych krainach.

9. Dodano wymagany minimalny poziom postaci, by móc otrzymać wyższy poziom w Essencetapping.

10. Ekran socketowania, który obecnie pojawia się tylko jeśli używany jest Socketing Supplement, teraz pojawia się za każdym razem. UI okna zostało zmienione.

11. Nieznacznie podniesiono bonusowe statystyki na niektórych przedmiotach, także niektórych produkowanych przy pomocy craftingu czy znalezionych w instancji.

12. Nagrody obecnie otrzymywane randomowo z niektórych questów, teraz mogą być kupione przy pomocy coinów.

  • NPC, którzy nagradzają coinami, teraz także sprzedają itemy które można za nie kupić.

13. Dodano nowe przedmioty, które można kupić przy pomocy coinów.

14. Dodano nowe zakamuflowane Kiski, które zlewają się z konkretnymi terenami.


15. “Fine catalyst” są teraz sprzedawane przez elyoskich i asmodiańskich sprzedawców materiałów.

16. Zmieniono ikony niektórych itemów z cookingu.

17. Dodano Regular i Greater Enchantment Aids, które można zakupić u NPC, który pojawia się pod spełnieniu pewnych warunków po zdobyciu fortecy w Balaurei.

18. “Special Greater Fluxes” mogą zostać użyte do crafcenia itemów powyżej 51 poziomu, są dostępne u NPC sprzedającego limitowane materiały.

19. Magical Aether jest teraz sprzedawany przez NPC z limitowanymi aetherowymi przedmiotami.

20. Wszystkie Anuhartowe nakrycia głowy dają teraz bonus “Strike Fortitude”.

21. Naprawiono błąd, który sprawiał że podstawowy attack speed dla niektórych Balic łuków wynosił 2.5 zamiast 2.4 jak innych.

22. “Blessing of Concentration” and “Blessing of Devotion” itemy nie dzielą już dłużej cooldownu z scrollami na buff (takimi jak Courage, Awakening, Raging Wind czy Running).

23. Poprawiono literówki w opisach niektórych itemów.

24. Podniesiono wskaźnik sukcesów podczas craftowania elyosowskiego itemu Klawnickt’s Shield (Armorsmithing).

25. Naprawiono błąd w Alchemii (Asmodianie), gdzie Major Elemental Water był błędnie wymieniany jako składnik craftu Fine Recovery Potion. Teraz prawidłowo wyświetla się Fine Elemental Water.

26. Zmieniono ikony niektórych Buff Scrolli.

27. Naprawiono błąd, który powodował że zbierackie przedmioty pojawiały się w lokacjach niedostępnych dla graczy.

28. Naprawiono błąd, który sprawiał iż przedmioty wyświetlały się nieprawidłowo po założeniu.

29. Zmieniono ikony Dye Petals, które pozyskuje się z gatheringu, by można je było łatwiej rozróżnić.

  • Radar wyświetlający lokalizację zbierackich złóż gdy postać nosi zbieracką czapkę, teraz uwzględnia także poziom postaci a także jej poziom zbieractwa. Jeśli wymagania nie zostaną spełnione, przedmiot wyświetli się na szaro.

30. Wygląd Anuhartowych czapek może zostać zmieniony.

31. Zmieniono kolor efektów orbów o jakości Superior/Heroic, które można kupić za Abyss Pointy.

32. Naprawiono graficzny błąd, który występował, kiedy asmodiańskie postacie posiadały konkretne miecze (z tym samym wyglądem jak Anuhart Elite’s Azure Scale Sword) założone jako dual-wielding weapon. Teraz miecze będą się wyświetlały prawidłowo, podczas przemieszczania się postaci do przodu w combat mode.

33. Naprawiono graficzne błędy, które występowały gdy niektóre przedmioty były założone.

34. Zwiększono drop rare balaurskich materiałów, które wypadają z elitarnych Balaurów.

35. Zmniejszono drop rare balaurskich materiałów, które wypadają z normalnych Balaurów.

36. Naprawiono problem, gdzie Strike Fortitude stat bonus nie był nakładany prawidłowo na niektóre Noble Balic armory.

37. Zmieniono nazwy critniętych wersji Starturtle Cream Soup (Elyos) and Tayga Cream Soup (Asmodian) tak by odpowiadały ich podstawowym wersjom. Oba wcześniej nosiły nazwę Tasty Fungen Cream Soup.

38. Przemianowano 50 poziomowe “Expert Essencetapping Hat” na “Essencetapping Expert’s Mask”, by odróżnić je od 40 poziomowego “Expert Essencetapping Hat”.

39. Zmieniono nazwy poniższym broniom i armorom, by pasowały do już istniejących powiązanych itemów.

40. Zmieniono nazwy poniższym przedmiotom by lepiej pasowały do powiązanych itemów.

41. Zmieniono wiele nazw przedmiotom z dropu, tak by teraz odpowiednio pasowały do imienia potwora, który je dropi.


[Abyss]
1. Dodano po dwie nowe fortece w każdej z nowych krain w Balaurei.

  • W Inggison dodano: The Temple of Scales oraz the Altar of Avarice.
  • W Gelkmaros dodano: The Vorgaltem Citadel oraz the Crimson Temple.
  • Nowe fortece funkcjonują tak samo jak już istniejące.
  • Tak samo jak w przypadku już istniejących fortec, zdobywanie nowych wpływa na infuence retio na serwerze.
  • Tak samo jak w przypadku już istniejących fortec, Guardian Deity musi zostać zabity by dana frakcja zdobyła fortece.
  • Inaczej niż w przypadku dotychczasowych fortec, gracze nie mogą latać w fortecach w Balaurei, a Guardian Deitie stają się podatni na ataki dopiero po zniszczeniu wszystkich trzech bram fortecy.
  • Guardian Deitie w tych nowych fortecach są chronieni osobistym Aetheric Field, takim samym jakim chroniona jest sama forteca. Atakujący muszą zniszczyć Aetheric Field Activation Stone, by móc przebić się przez pole siłowe.
  • Gracze mogą ustawiać kiski tylko w wyznaczonych miejscach wewnątrz fortecy. Także niektóre tereny, na zewnątrz fortec są zabronione do stawiania kisków.
  • Po udanym ataku bądź obronie fortec w Balaurei, uczestnicy otrzymują kinah oraz Platinum Medale w zależności od ich “udziału” w siege.
  • Po zdobyciu fortecy w Balaurei, strona atakująca otrzymuje buffa w zależności od udanego siege, a strona broniąca dostaje buffa w zależności od nieudanej obrony.

2. Governor pojawia się dwie godziny po tym, jak dana frakcja podbije obie fortece w krainie przeciwników.

  • Agent Marchutana, Mastarius, pojawi się w starożytnym mieście Marayas, jeśli Elyosi podbiją obie fortece w Gelkmaros.
  • Agent Kaisinel, Vielle, pojawi się w Inggison Outpost, jeśli Asmodianie podbiją obie fortece w Inggison.
  • Pojawienie się Governora zostanie ogłoszone poprzez systemową wiadomość, także odpowiednia ikonka wyświetli się na mapie.
  • Gracze muszą przejść przez liczne bramy, by dotrzeć do Governora. Gdy pojawia się Governor, pojawiają się także bramy, które nie mogą zostać naprawione.
  • Jeśli gracze tej samej rasy co Governor użyją pewnego przedmiotu 100 razy, Governor użyje potężnego skilla na pobliskich graczach przeciwnej rasy.
  • Każdy Governor rzuca przedmioty o jakości Eternal. Ponad to w zależności od osiągnięć, gracze otrzymują skrzynki z nagrodami pocztą. Wypada z niego także dla wszystkich mark, który następnie wymienia się na przedmioty.
  • Skrzynki z nagrodami zawierają daily quest tokeny, Platinium Medale czy Stigma Shardy. Także randomowo mogą zawierać godstony bądź tytuły z czasem trwania 7 dni.
  • Po pokonaniu Governora wszystkie postacie danej rasy, otrzymują buffa na 1 godzinę.

3. Jeśli dana rasa podbije obie fortece w swoim regionie, otworzy się brama do Silentera Canyon

  • Jeśli Elyosi podbiją obie fortece w Inggison, otworzy się Silentera Eastgate.
  • Jeśli Asmodianie odbiją obie fortece w Gelkmaros, otworzy się Silentera Westgate.
  • Ogłoszenie systemowe poinformuje, kiedy bramy zostaną otwarte oraz odpowiednia ikonka pojawi się na mapie.
  • Gracze mogą wejść do kontrolowanej przez wroga krainy Balaurei poprzez Silentera Canyon.
  • Instancja Beshmundir Temple mieści się w Silentera Canyon.
  • Silentera Canyon posiada po trzy wyjścia do Inggison oraz Gelkmaros.
  • Kiski nie mogą zostać ustawione w Silentera Canyon.
  • Brama zamknie się, jeśli przeciwna frakcja bądź Balaurzy podbiją jedną z dwóch fortec w krainie danej rasy.

4. Każda nowa forteca w Balaurei posiada swoim pobliżu artefakty.

  • Zarówno w Inggison jak i w Gelkmaros jest po 6 artefaktów.
  • Potrzeba Greater Temporal Stone by móc uruchomić artefakt.


5. Wprowadzono zmiany w systemie rozdawania nagród za udział w oblężeniu fortec.

  • System przyznawał ranki tylko ze względu na Contribution Rate, teraz także bierze pod uwagę klasę postaci.

6. Naprawiono błąd, sprawiający iż niektóre umiejętności nie mogły zostać użyte podczas “Kerubic Metamorphosis”, kiedy artefakt w pobliżu Sulfur Fortress był włączony.

[Funkcjonalne pety]
1. Dodano pety w różnymi funkcjami.

  • Każdy pet ma unikatową funkcję.
  • Funkcjonalne pety można nabyć za kinah, bądź zdobyć z questa.
  • Nie można wybrać koloru peta

2. Dodano NPCów powiązanych z petami w stolicy każdej z ras.

  • Można nabyć lub sprzedać “pet eggs” u Pet Menagera.
  • Można wybrać jeden z trzech dekoracyjnych akcesoriów w czasie kupowania peta.

3. Dodano powiązane z petami questy, które dają emotkę “Praise Pet” jako nagrodę.


4. Dodano okno z listą posiadanych petów.

  • Można otworzyć okno z listą petów ze start menu.

5. Można sprawdzić umiejętności peta przy pomocy “okna informacji peta”.

  • Należy podwójnie kliknąć na przywołanym pecie z listy petów, bądź użyć skrótu klawiszowego [ .
  • Podstawowe informację o pecie wraz z opisem karmienia, są umieszczone w zakładce “pet info”.
  • Jeśli przyzwany jest “Pack pet” (tj. pet z inventory), w Cube gracza pojawia się ikonka pozwalająca na bezpośrednie umieszczanie itemów w plecaku peta.
  • Można sprawdzić zawartość “plecaka” peta przy pomocy zakładki “pet bag”.
  • Pack pety z tą samą pojemnością bagów, mogą się nimi wymienić.
  • Panel “wyżywienie” zawiera informację na temat karmienia peta.
  • Przy jego pomocy można sprawdzić czy pet jest głodny oraz jaki typ pożywienia lubi/nie lubi.
  • By nakarmić peta należy przesunąć i umieścić itemy w tym oknie bądź bezpośrednio na pecie.

[User Interface]
1. Niektóre itemy z dropu, które wcześniej były oznaczone jako “nietradowalne po podniesieniu”, teraz przez krótki czas mogą być stradowane pomiędzy członkami party.

  • Nie dotyczy to quest itemów oraz Abyss itemów.
  • Tylko osoby, które były członkami grupy w czasie dropu itemu, mogą go otrzymać.
  • W opisie itemu pokazany jest pozostały czas na trade. Po zakończeniu tego czasu, przedmiot stanie się “nietradowalny”.

2. Dodano system League (Ligi), dzięki czemu alliance mogą ze sobą współpracować.

  • Select Menu -> Community – League, bądź otwórz okno League przy użyciu ‘SHIFT + L’.
  • Lider Alliancu może użyć komendy “/LeagueInvite charactername” na innym alliance bądź poprzez przycisk “League invite” w oknie League.
  • By pisać na chacie Ligi należy wpisać /League, /U, /u . Ta opcja jest dostępna tylko dla lidera ligi oraz pozostałych liderów alliance.
  • Lider League może użyć komendy /LeagueAlert w oknie chata, by wysłać wiadomość do wszystkich członków League.
  • Liderzy alliance, którzy uczestniczą w League nadal posiadają te same uprawnienia nad alliance jak dotychczas.
  • Podczas zdobycia fortecy bądź artefaktu, legion lidera League, otrzymuje posiadanie nad danafortecą/artefaktem.
  • Lider Ligi może ustawić sposób lootowania dla całej Ligi – “free-for-all” bądź “leader only”. Dla rzadkich przedmiotów, opcje rollowanai są takie same – “normal”, “roll dice” bądź “settle instantly”.

3. Zwiększono ilość przedmiotów, które mogą zostać wystawione u Brokera.

  • Do 15 przedmiotów może zostać wystawionych.
  • Odrobina większa opłata jest pobierana za wystawienie od 11 do 15 przedmiotu (dla pierwszych 10 przedmiotów opłata jest ta sama).

4. Gracze mogą ustawić, by na mapie pokazywały się questy które mogą wziąć.

  • Options -> Game Options -> User Interface -> Display Quest NPCs on Map.
  • Opcja ta pokazuje wszystkie dostępne questy dla twojego poziomu oraz do 7 poziomów poniżej.
  • Pokazane są tylko dostępne questy w danej krainie.
  • Jeśli kilku NPC jest w tej samej lokacji, jeden znacznik będzie przedstawiał ich wszystkich. Najedź na znacznik, by zobaczyć ich imiona.
  • Porządek priorytetów w czasie Pathfinding to: Ukończone (gotowe do oddania) questy -> Nie zaczęte questy.
  • Znaczniki, które pokazują się ponad głowami NPC, teraz odnoszą się tylko do questów, które są do 7 poziomów poniżej twojego poziomu.
  • NPC, którzy pojawiają się pod szczególnymi warunkami są zaznaczeni jako [NPC *].

5. Dodano tablicę informacyjną, która pokazuje lokalizację funkcjonalnych NPCów w Sanctum oraz Pandaemonium.

  • Tablice informacyjne pojawiają się w różnych miejscach obu miast.
  • Naciśnij imię NPCa na tablicy, by zobaczyć jego lokalizację podobnie jak w przypadku komendy /pathfinding.

6. W oknie craftu dodano opcję “zakładki”, by ułatwić graczom przeglądanie często craftowany przedmiotów.

  • Zaznacz pole na lewo od przedmiotu na liście craftu, co pozwoli ci oddać przedmiot do “zakładki”.
  • Tylko w ten sposób zaznaczone przedmiotu będą wyświetlane na liście, po zaznaczeniu opcji “Tylko zaznaczone” u dołu okna craftu.
  • Do zakładki można dodać do 50 przedmiotów ze wszystkich crafterskich list.
  • Wielkość okna craftu zwiększy się w zależności od informacji wyświetlanych w oknie.

7. Dodano animację, która podświetla nowo zdobyte itemy w inventory.

  • Wszystkie przedmioty pozyskane z dropa, kupna, wymiany oraz quest itemy są zaznaczone.
  • Zaznaczenie jest podobne do tego używanego do podświetlenia nowo zdobytych skilli w Skill menu.
  • Przedmioty przeniesione do osobistego bądź account warehouse nie są podświetlane.

8. Odbity z powrotem do gracza damage jest teraz wyświetlany jako fioletowy dla łatwiejszego zauważenia.

9. Nazwy Legionu twoich członków Legionu teraz będą wyświetlane w tym samym kolorze.

10. Wprowadzono krótki cooldown na czas ponownego zalogowania się na tą samą postać, po wylogowaniu się do ekranu wyboru postaci.

11. Okno “account warehouse” teraz może być rozwijane bądź zwijane poprzez kliknięcie na jego nazwie.

12. Dodano opcję regulacji widzianej perspektywy, by łatwiej było walczyć z dużymi potworami.

  • Można to włączyć wybierając Options -> Game Options -> Camera -> Raise Camera Angle.

13. Dodano nowe skróty klawiszowe.

  • Dodano skróty dla nowych opcji (takich jak pety czy Liga).
  • Inne nowe skróty klawiszowe to m.in. “memo pad” czy “zaznacz najbliższego wrogiego gracza”.

14. Ikona lotu teraz rozbłyska, gdy gracz wkracza do krainy gdzie można latać.

15. By uniknąć przypadkowych skasowań przedmiotów, potwierdzenie kasacji musi być dokonane poprzez kliknięcie myszką na przycisk, a nie przez naciśnięcie klawisza ENTER.

16. Dodano opcję pozwalającą na dalsze odtwarzanie dźwięków Aiona, nawet jeśli inne okno programu jest aktualnie używane.

  • Można to włączyć zaznaczając Options -> Sound Options -> Play game audio in background.

17. Dodano nowe kosmetyczne opcje dla obu ras.

  • Dodano nowe męskie i żeńskie twarze.
  • Dodano nowe męskie i żeńskie fryzury.

18. Dodano informację o możliwości wejścia do “instance standby report.”

  • Można to sprawdzić przy pomocy komendy “/checkentry” bądź “Menu – Instance Info.”

19. Dodano znaczniki na mapie, które wskazują na lokalizację wejść do instancji.

  • Najedź na znacznik, by zobaczyć informację o instancji.

20. “Porady” które wcześniej pojawiały się tylko podczas ekranu ładowania nowej krainy, teraz pojawiają się także na chacie.

21. Powtórne wystawienie przedmiotu na Brokerze, pokaże poprzednią cenę.

  • Okno wystawiania przedmiotu u Brokera, wyświetlać będzie poprzednią cenę przedmiotu jako “sugerowaną”. Można ją skasować i wpisać inną.

22. Gracze mogą teraz wyczyścić okno chatu.

  • By wyczyścić okno chatu, należy kliknąć prawym przyciskiem na zakładkę chatu i wybrać “clear tab” z menu.

23. Naprawiono problem w dzienniku questów, który powodował przesuwanie się suwaka i zaznaczenie przypadkowego zadania kiedy gracz zaznaczał questa.

24. Naprawiono błąd powodujący, że okno informacji po najechaniu muszą na cel (mob, NPC ect.) nie wyświetlał się, jeśli nachodziło na nie inne okno.

25. Jeśli gracze będą chcieli kupić przedmiot, który sami wystawili u Brokera, pojawi się odpowiedni komunikat informujący o tym.

26. Przycisk “Check” w oknie craftu teraz będzie prawidłowo dopasowywać się w zależności od rozdzielczości ekranu.

27. Naprawiono błąd powodujący że opcja przesunięcia i użycia przedmiotu, była niedostępna podczas zmiany położenia przedmiotu w osobistym i account warehousie.

28. Poprawiono niepotrzebną wiadomość systemową, kiedy aplikowanie do Alliance, który miał 1 Allaince Capitana i 4 Alliance Vice Capitanów przy pomocy uniemożliwiało rozmowę na chacie.

29. Dodano pod kategorię “enchantment stone, manastone, godstone oraz Dye” w Category -> Consumables -> Remodel u Brokera, by bardziej szczegółowo pogrupować przedmioty.

30. Naprawiono błąd powodujący przemieszczenie ikon skilli, jeśli gracze używają prawego i lewego przycisku myszy jednocześnie.

31. Naprawiono problem powodujący obcięcie prawego i lewego końca ekranu wyboru serwera w niektórych rozdzielczościach ekranu.

32. Prawidłowa wiadomość systemowa będzie się wyświetlać, gdy gracz odkupi swoje przedmioty od vendora.

33. Prawidłowa wiadomość systemowa będzie się wyświetlać, gdy gracz sprzeda/odkupi swoje przedmioty za cenę 0 kinah.

34. Kiedy lider grupy odchodzi a przywództwo jest przekazywane automatycznie innemu graczowi, martwi członkowie grupy nie są brani pod uwagę.

35. Jeśli potwory mają 10 poziomów niżej niż zabijający je gracz, nie będą dłużej rzucały przedmiotów.

36. Dodano nową usługę “AionTweet”, która pozwala graczom na bezpośrednie korzystanie z Twittera w grze. Ta funkcja znajduje się w Menu -> Additional Functions.

  • Kliknięcie na AionTweet wywoła połączenie z kontem na Twitterze.
  • Kliknięcie na [Get PIN] spowoduje otwarcie strony logowania Twittera w przeglądarce.
  • Po zalogowaniu na Twitterze otrzyma się unikalny PIN.

  • PIN należy wprowadzić w odpowiednim oknie w Aionie.

37. Zmieniono systemową wiadomość “”Press Enter ’Confirm Destruction’” na “Enter ’Confirm Destruction’ to destroy it”.

38. Zmieniono zastosowanie “Reject Group” na “Unavailable”, by pasowało do obecnie używanej terminologii.

39. Nowo Cube’y będą nazywały się “Cube #” zamiast “Expanded Cube #”, gdy postać powiększa swoje inventory. (Zmiana ta nie dotyczy już powiększonych Cube).

40. Skrócono poniższe opcję w menu, by lepiej wpasowywały się w dostępną przestrzeń.

  • “[Web] Aion Homepage” na “Aion Homepage”
  • “[Web] Aion Answers” na “AionOnline.com”
  • “[Web] PowerWiki” na “PowerWiki”

41. Zmieniono poniższe wyrażenia w zakładce opcji chatu, by lepiej wpasowywały się w dostępne miejsce.

42. Zmieniono poniższe wyrażenia w oknie Brokera, by lepiej wpasowywały się w dostępne miejsce.

43. Zmieniono poniższe wyrażenia w oknie Instance Info, by lepiej wpasowywały się w dostępne miejsce.

44. Dodano wiele pomniejszych zmian i poprawek w tekstach i formatowaniu UI, by lepiej się prezentowało.

[NPC]
1. Zmieniono pierwotny czas pojawienia się i czas respawnu niektórych named monsters w Island of Eternity w Heiron. Nie rzucają one już dłużej niektórych przedmiotów.

  • “Watcher Zapiel” nie rzuca już broni, tarcz ani chest armorów.
  • “Bulwark Jeshuchi” nie rzuca już broni ani leg armorów.
  • “Guardian Vingeveu” nie rzuca już shoulderów o jakości Heroic.

2. Podniesiono statystyki niektórych Strażników NPC w Eltnen, Heiron, Morheim oraz Beluslan oraz dodano nowych Strażników.

3. MuMu Lookout prawidłowo pojawiają sie w MuMu Village w Altgard.

4. Naprawiono błąd powodujący niewyświetlanie się broni niektórych potworów.

5. Naprawiono błąd, że niektóre melee potwory mogły atakować z zasięgu.

6. Naprawiono błąd powodujący, że niektóre potwory nie mogły prawidłowo przeprowadzić serii ataków.

7. Opis buffa “Summon Illusion Gate” używanego przez trzech Awakened bossów w Upper Abyss (“Awakened Krotan Lord”, “Awakened Kysis Duke”, and “Awakened Miren Prince”) teraz będzie zmieniał się w zależności od sytuacji.

8. Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy Strażnicy NPC w Abyss oraz Balaurei, nie atakowały wroga który atakuje sprzymierzonego gracza.

9. Poprawiono błędy interpunkcyjne, literówki oraz nieprawidłowe odniesienie do płci NPCów w wielu wpisach w słowniku oraz opisach.

10. Poprawiono użycie nazw niektórych potworów, gdzie pisownia była nieprawidłowa.

  • Wpis w słowniku Sandstorm Spirit’s nieprawidłowo nazywał je Sand Storm Spirit.
  • Niektóre MuMu nieprawidłowo nazywane były Mumu.

11. Przemianowano “Fertile Terra Spirit” na “Bountiful Spirit”, by nazwa pasowała do odniesień.

12. Zmieniono wiele nieprawidłowych odniesień z “Guardian Deity General(s)” na “Guardian General(s)”.

13. Zmieniono tytuły poniższych NPCów od craftu z “Experts” na “Masters”, tak by uczyli graczy craftu poziomu “Master”.

  • [Sanctum] Diana, Vulcanus oraz Anteros.
  • [Pandaemonium]Kinterun, Logi oraz Honir.

16. Zmieniono nazwy niektórych potworów typu “Brohum” w Brusthonin, tak by lepiej pasowały do wyglądu danego potwora.

  • Trzymające łuk 48 levelowe “Brohum Sentinels” zmieniono na “Brohum Rangers”.
  • Trzymające polearm 48 levelowe “Brohum Rangers” zmieniono na “Brohum Lookouts”.

15. Zmieniono nazwę 47 levelowych “Anubite Sentinel” potworów w Brusthonin na “Anubite Lookouts”, by odróżnić je od “Anubite Sentinel” w Heiron.

16. Zmieniono 40 levelowe “Spy” potwory z questa w Heiron “To Catch a Spy” na “Snoop”, by odróżnić je od “Spy” potworów w Verteron.


Źródło: Aion: Assault on Balaurea Patch Notes na EU PowerWiki.