Dredgion jest jednym z elementów systemu PvPvE, który oferuję nam Aion. Polega on na jednoczesnej walce zarówno z przeciwnikami sterowanymi przez grę (Balaurami), ale także z graczami przeciwnej strony. Jest to też szybki sposób (bo sam Dredgion trwa tylko 40 min) na zdobywanie Abyss Pointów.

Grupka graczy IX Kohorty, postanowiła podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami oraz radami odnośnie grania na Dredgionie, tak by nie tylko czerpać z niego APki, ale także przyjemność ze wspólnej gry i zwycięstwa! 🙂

Ogólne porady:

  • Dredgion jest instancją grupową dostępną od 46 lvlu i im wcześniej zaczniesz chodzić, tym więcej będziesz ogarniał mając już 50 lvl – więc nie licz na to ze zawsze będziesz miał stalą grupę. Szukaj drużyny na LFG oraz quick entry.
  • Składając grupę na Dredgiona zwracaj uwagę na to jakie klasy wybierasz. Nie ma podstawowego setupu, tylko kleryk jest must be reszta to tylko wybór party pod defensywę lub ofensywę.
  • Na Dredgiona idzie się po Abyss Pointy i to jest podstawa instancji. To lider decyduje czy bijemy danego bossa dla questa czy nie. Podstawą punktów na Dredgionie są surkany i granie PVE. PvP jest tylko wtedy, kiedy twój team tego potrzebuje albo wtedy kiedy przeciwnik chce zaatakować twoją drużynę. Są też Dredgiony, gdzie przez większość czasu będzie samo PvP – spowodowane to jest tym że dostaniecie równy team po drugiej stronie.
  • Słuchamy się zawsze lidera grupy na Dredgionie. Nikt inny oprócz lidera nie wydaje poleceń, inni gracze mogą tylko pomagać w prowadzeniu teamu, w innym przypadku robi się chaos i zmniejszają się szansę na wygraną.
    Lider nie jest osoba wszechwiedzącą, jeśli masz pomysł to podaj mu go w zwięzłej formie. Nie zawsze będziesz w drużynie z liderem, który wie co robić. Wtedy najlepiej kierować się gra team play i starać się iść do przodu za wszelka cenę.[ grając oczywiście czysto ]. NIGDY nie zaczynaj Dredgiona z myślą, że twoja drużyna nie ma szans z przeciwną. Jest to błędne, gdyż na Dredgionie nie liczy się tylko “gear” lecz zgranie teamu i taktyka.
    Jeśli idziesz z party, które idzie po wygraną to staraj się dać z siebie 100 % to jest czas który ludzie poświęcają na grę wiec uszanuj to.
  • Ventrillo służy do komunikacji na Dredgionie, więc w czasie walki i w trudnych momentach zachowaj ciszę i słuchaj się poleceń lidera.
  • Wygranie wymaga poświęcenia, wiec nie żałuj na potkach, żelkach, scrollach itp. Sprawdź czy masz wszystkie potrzebne potki, żelki, scrolle przed wejściem na Dredgiona. Nie zawsze ktoś będzie mógł ci dać to czego potrzebujesz.
  • Przestrzegaj systemu rollowania boilingow i uważaj w trakcie rollowania ważnych itemow.
  • Jeśli masz polepszyć sile grupy zamieniając jakaś stygme to nie żałuj stigma shardow i to po prostu zrób.
  • Podstawą w poruszaniu się po Dredgionie jest poznanie nazw danych pokoi. Trzymaj się grupy za wszelka cenę, Dredgion jest instancja team play, a nie 1v1. Po zgonie czekaj na wszystkich w start poincie. Nie biegnij na wroga sam (chyba ze wytyczne leadera są inne). Nie goń sam za pojedynczym graczem, który zdezerterował zostawiając drużynę.
  • Na Dredgionie nie zwracamy uwagi na to kto ma / ile zabił, lecz na to ile pkt. ma drużyna. Dredgion polega na wygrywaniu, lecz do wygranej dochodzimy czystą grą, wiec nie robimy trainów i nie ninjujemy Surkan.
  • Surkanę można zawsze zniszczyć dotami, wiec jeśli lider nakazał bić pierwszego bossa przy Surkanie, to Surkana stoi tylko na dotach.
  • Zwracaj uwagę na aggro mobów i staraj się ich nie pullować jeśli lider nie oznaczył ich do zaggrowania. Z czasem będziesz już przebiegał przez moby wiedząc, którą drogę wybrać by dany mob nie został zaggrowany.
    Moby na Dredgionie pilnują Surkan, im szybciej się je zabije tym szybciej zniszczy się Surkanę, lecz nie oznacza to ze trzeba zabijać je ryzykując śmiercią, wybijaj je po kolei wiedząc ile mobów możne utrzymać twoja grupa.
    Dobijaj zawsze ostatniego moba jeśli wiesz ze przeciwnicy biegną już na twoja drużynę. Jeśli zostawisz go na twojej drużynie to jak +1 dla przeciwnego teamu lub strata dps od Sorcerera, który niepotrzebnie będzie sleepował owego moba.
  • Sugerujemy się markami nad liderem,klerykiem itp
    Cele do zabicia są markowane od 1,2,3,4,{1},{2} gdzie {1},{2} to 5 i 6 target.
    Jeśli target 1 dostał bodyguarda od tanka i lider nie wydał innego polecenia to automatycznie bijesz następny cel oznaczony 2, to samo tyczy się innych celi.
    Podstawą do szybkiej zamiany targetów, jest zbindowanie klawiszy. Osobiście używam F1-F6, F1 – 1 target F2 – 2 target itd skuteczna zmiana celu to podstawa. Przykładem jest Sorcerer, który po teleporcie traci target i zamiast tabować dana klasę wystarczy kliknąć na odpowiedni przycisk, by go odnaleźć.
  • Podstawą do wygranej na Dredgionie jest focus dps, czyli skoncentrowanie całej siły drużyny na 1 targecie z zamiarem jak najszybszego zabicia go. Jeśli masz okazję zadać dmg osobie która jest targetem drużyny to zrób to i się nie zastanawiaj licząc na to że i tak zginie po jakimś czasie.
  • Używaj mapy oraz minimapy, zwracając uwagę na to, czy nie masz przypadkiem na plecach przeciwnika.
  • Pamiętaj, aby wykorzystać swoje skille za DP, na Dredgionie możesz użyć 2x żelka DP.
  • Nie używaj remove shock, jeśli wiesz że za chwilę będzie walka z przeciwnikami.
    Jeśli wiesz, że przez dłuższy okres czasu będziesz bił tylko mobki, czyli grał pve, to zamień akcesoria oraz set jeśli masz możliwość.
  • Zbinduj sobie podnoszenie itemów pod jakiś klawisz i staraj się podnosić szybko drop. Wracanie po niego jest stratą czasu.
  • Jeśli jesteś Chanterem to pamiętaj że nie jesteś tylko klasa dps, lecz masz też wspomagać grupę healem wtedy kiedy go grupa potrzebuje oraz nauczyć się wykorzystać swoje atuty dla dobra grupy
  • Pamiętaj ze Aion jest tylko grą, nie denerwuj się za każdym razem jak zginiesz albo jeśli coś ci/komuś nie wyjdzie. Im więcej opanowania tym lepiej dla drużyny.

Porady dla Spirit Mastera (by Arysto):

  • Musisz mieć świadomość, że prawie zawsze jesteś pierwszym targetem do zdjęcia i przeciwna drożyną zrobi wszystko by ciebie pierwszego możliwie szybko zestunować i zabić – dlatego ‘Stone Skin’a’ i ‘Remove Shock’ warto zostawić na PvP
  • Jeśli przeciwna drużyna też posiada SpiritMastera, postaraj się jako pierwszy rzucić instantowego feara ‘Curse of Water’ w zwarciu z drużyna, po czym mass feara na resztę.
  • SM na Dredgionie to używanie fearów tak często jak to możliwe. Postaraj się użyć feara/ów w przeciwna drużynę jak najszybciej. A jeśli Sorcerer używa pierwszy ‘Sleeping Storm’a’, to jak tylko ten skill się kończy rzucaj mass feara, by drużyna pozostawała w cc jak najdłużej.
  • SM to klasa, która używa w większości dot skili – dlatego gdy sala jest prawie wyczyszczona, bijecie moba przy Surkanie warto użyć dot skilla na Surkanie.
  • Nie przejmuj się że np skill obszarowy ‘Sandblaster’ zadaje mały damage w PvP. Każdy damage się liczy.
  • SM na Dredgionie to nie tylko fear, pamiętaj by ściągać reflect/tarcze z mobów.

Porady dla Rangera (by Sajdar)

  • Po pierwsze i najważniejsze nie pchaj się przodem. Za zwyczaj łucznik jest po SM’ie pierwszym targetem grupy przeciwnej, wiec jeśli będziesz biegł/biegła przodem to nie ma Cie w 5 sek.
  • Ważną stygmą jest za pewne silence. Po pierwsze przydaje sie w PVE zeby powstrzymać reflect i leczenie bosow. Po drugie w PVP jest na prawde niezbędna. Moze powstrzymać SMa feara czy tez sorca sleepy, nie wspomnę już o skillach cleryka czy chantera.
  • Ważną sprawa w PVP jest element zaskoczenia. Więc jak już wspomniałem nie pchaj się do przodu. Odpalaj koniecznie przed tym zanim cie zobaczy przeciwnik hide. Wieszkość eliosów w ferworze walki nie odpali oczka żeby cie zauważyć. Jeśli masz do pomocy w swojej drużynie daggera albo drugiego rangera to można tak się świetnie pobawić. Oboje odpalacie hide i lecicie na tyły wroga. Za zwyczaj czai się tam jakis sorc albo sm którego można we 2 zabić.
  • Nie koniecznie zawsze zaczynasz od pierwszego targetu wyznaczonego przez leadera. Jeśli np pierwszym targetem jest sorc to za zwyczaj bardzo dobrze jest odpalić np w SMa silence a dopiero pózniej dolaczyć do reszty grupy i wybijać po kolei targety.
  • Ważną rzeczą jest nie trzymać się w jednym miejscu. Biegaj biegaj biegaj. To podstawa. Możesz bardzo prosto pomoc drużynie poprzez odciągniecie paru przeciwników na chwile od swojego teamu. Wiec jeślii tylko masz dp to odpalaj mau form jak widzisz ze sie zbliza pvp. Nie dogonią Cie jak masz Mau Form, scrolle na bieganie i Tactical Retreat.
  • Jeśli widzisz ze przeciwnicy wpadają na was warto tez postawić Sand Trapa. Za zwyczaj przeciwnicy biegną grupa i jeśli wpadną na tego trapa to macie parę sekund przewagi.
  • Nie ma tez zasady w które drzewko iść. Jedni wola Focus inni drzewko w którym jest Heart Shot. Podstawa to bestial i silence.
    Jeśli masz taka fajowska myszkę żeby moc zbindować sobie dodatkowe przyciski to moja sugestia jest aby pod jednym z przycisków koniecznie wsadzić Focused Evasion. Widzisz ze coś na ciebie dużego castują to odpalasz evasion. Jesli jesteś głównym targetem i będziesz musiał dużo biegać odpal tez speed of the wind a jeśli nie masz to koniecznie tactical retreat.
  • No i jeszcze jedna ważna rada to przełączanie broni. Do bicia surkan fajnie jest mieć daggery albo swordy. Najlepiej tez z attack speedem. Używasz je tylko do bicia surkan oczywiście z włączonym bestial furry.
    Używaj tez anti shock scrolii i koniecznie kup pare hp potków za apki. Ratują często skore a jak wygrasz dread to będziesz miał na tyle apków żeby sobie kupić jeszcze więcej tych potków (to tylko 200ap- wiec nie sep sie i używaj ich). Oczywiście zwykle potki hp to tez podstawa i great healing potions. Miej zawsze parę przy sobie przed dredem.

Porady dla Gladiatora (by Hotsporn):

  • Jeśli mamy w teamie Sorca czy to ze zwykłym czy mass sleepem, należy uważać z aoe, bo jeśli taktyka polega na tym ze Kler śpi, a my w tym czasie mamy zabić np Sma, no to bezmyślne użycie aoe i wybudzenie Klera raczej w tym nie pomoże. Dlatego w walkach na małych przestrzeniach, korytarzach, mniejszych roomach lepiej powstrzymajmy się z aoe, Ewentualnie dogadajmy się tak z Sorcem ze najpierw nasze aoe a później dopiero jego cc.
  • 4k DP [‘Wrathful Wave’] przewraca wszystkich w zasięgu 20 metrów. Przydatny skill na PvP, szczególnie gdy mamy w pt Sorca lub Sma, którzy po takim mass kd mogą spokojnie wykastować mass feara/sleepa. Ze względu na zasięg trzeba uważać, żeby nie zgarnąć sobie na plecy wszystkich mobów z okolicy.
  • Jeśli w trakcie PvP zmieniając target mamy okazje przeszkodzić mijanemu przeciwnikowi, który nie jest primary targetem w obecnej chwili, to zróbmy to; czy to przewracając, wrzucając w bankę, czy wyłączając skille lockdownem.
  • Glad jako jeden z ostatnich targetów ma zawsze sporo swobody, tak że warto walczyć do końca, bo nawet jeśli całe twoje party padnie to zawsze jest szansa jeszcze kogoś dobić, nie mówiąc o sytuacjach typu hardcore 1vs3 z których też się da wyjść przy odrobinie szczęścia zwycięsko.
  • Jako że wbiegamy w przeciwników zwykle jako pierwsi, często dostajemy roota czy innego slow’a, dlatego warto mieć pod ręką potkę na ściąganie kondycji, żeby lecieć dalej a nie czekać na kleryka który ma ważniejsze rzeczy na głowie w trakcie PvP.
  • Nie zbijamy targetów, które są w ‘Aether Holdzie’ !!
  • Jeśli na PvP ciągle bijemy jeden target, który jest mocno healowany, to warto w kolejnej potyczce zmienić target i zaskoczyć przeciwnika, nawet zaczynając od standardowej “jedynki” po czym szybko przerzucić się na inny target i spamując go.
  • Klucze na Brigach: Często jest tak, że room jest już pusty i w tym czasie otwieramy klatki, gadamy z npcem etc. strata czasu… bo wszyscy czekają na punkty/bija moba, a już można by w tym czasie być w 2gim Brigu, dlatego otwierajcie klatki z npcami w trakcie bicia mobów/bossa/surki.
  • Warto walczyć o punkty do końca, nawet jeśli przewaga przeciwnika jest spora. Często jeśli zostaniemy z tyłu, a przeciwnik poleci robić swoje, to nadarza się dobra okazja żeby urwać jakąś Surkę, czy wyczyścić paru bossów, a przy odrobinie szczęścia przegrane dredy też da się wygrać

Porady dla Clerica (by Avishai & Feyy):

  • Trzymaj cooldowny na PvP (szczególnie ‘Ripple of Purification’, które i wyleczy i zdejmie masowego feara).
  • Używaj ‘Acquitala’ – pomoże wyleczyć niemożliwe, przez co spada morale przeciwnej drużynie. Przydatne w trakcie pierwszego starcia, więc próbuj mieć naładowane DP przed wejściem na Dredgiona.
  • Proś o ‘Bodyguarda’ (dla siebie, dla Sma – by nie musieć się o niego martwić) i powiedź tankowi, by powiedział Ci kiedy go rzuca, by móc odpowiednio przerzucić heale.
  • Takie klasy jak Gladiator czy Templar często przeszkadzają Klerykowi, targetuj biegnącą postać i zrootuj go – masz 6 sekund spokoju
  • Kleryk musi biegać, koniecznie więc używaj scrolli do biegania. Nie pchaj się do przodu, ze scrollem powinieneś dobiec na czas.
  • Kiedy masz świadomość, że na Tobie jest focus fire – włącz sobie tarczę po stunie i zacznij biegać. Zanim się zorientują, Twoja drużyna ma szansę kogoś zabić. Nie używaj tarczy jeśli biję Cię jeden przeciwnik, bo kto wyleczy drużynę? Ściągaj niepotrzebną tarczę. Możesz poinformować drużynę, że masz tarczę – co będzie równoznaczne z brakiem heala od Ciebie i tym, że Chanter musi podleczyć w miarę możliwości.
  • Zawsze dokładaj swoje 3 grosze do bicia – w ciągu 40 minut trwania trochę się tego zbierze
  • Utrzymuj przynajmniej połowę many, to ledwo ledwo by wyleczyć ciężkie pvp
  • Zbinduj ważne rzeczy pod klawiaturę/dodatkowe przyciski myszy – greater healing potion i instantowe potki życia (na przykład q/e, `)
  • Zdejmuj debuffy jak tylko masz wolną chwilę – nie wszystkie są bardzo szkodliwe, ale mogą obniżać p. def, attack.
  • Jeśli spodziewasz się silnego dps na jeden target np. SM wrzuć sobie ‘Blessed Shielda’ tuż przed starciem. (inaczej twój party member padnie – jeden instant heal + inne sekundówki to za mało żeby go wyciągnąć bez blessa.)
  • Obowiązkowe skille bez cd przy starciu ‘Flash of Recovery’, ‘Splendor of Recovery’, ‘Ripple of Purification’, ‘Blessed Shield’.
  • ‘Thorn Skin’ robi swoje przeciwko party z dużą ilością meele, nie zapominajmy o tym skillu.
  • ‘Prayer of Focus’, bardzo się przydaje jeśli skończyły nam się fast skille, a meczą nas rangerzy.
  • ‘Sage of Wisdom’ przydaje się, gdy skończą nam się szybsze skille i trzeba szybko i mocno podleczyć party.
  • Staramy się mieć na sobie ‘Rebirtha’ o ile to możliwe, i koniecznie jakiś kamyk do self reza (np ten za abyssy), a po rezie od razu castujemy, nie czekamy na koniec animacji powolnego wstawania z gleby.
  • Obowiązkowe poty to abyssowki, major life serum, mana wiadomo, oraz spory zapas greater healing pots.
  • Rzucaj hotów ile się da, niby kiepski heal ale zawsze jest ;D
  • Rożnica wysokości terenów najbardziej boli przy wchodzeniu na bridge, często przy pullu każdy stoi gdzie indziej i nie da się ogarnąć wszystkich mass healem, jeśli party nie schodzi na równy teren możne być lipa 😉
  • Nie rezujemy innych w czasie walki, robią to inni, nie robią to powiedz żeby podnieśli

Porady dla Sorcerera (by Eurynomos):

  • Staraj się rzucać mass sleepa w jak największą grupę przeciwników, nigdy nie rzucaj mass sleepa targetujac Klera, bo i tak na 90% jest pod magic resista.
  • Jeśli masz w grupie SM’a staraj się z nim dogadać czy ty 1 rzucasz mass sleepa, a on później feara czy na odwrót – lecz zawsze lepiej dać SMowi rzucić feara gdyż ty później masz czas na znalezienie odpowiedniego momentu na mass sleepa.
  • Mass sleep ma 3 min cool downa, wiec to bardzo długo jak na Dredgiona, wykorzystuj go mądrze i jeśli możesz to sleepuj tylko drzewkiem i zwykłym sleepem.
  • Jeśli nie ma SMa w grupie, to przygotuj się na to że będziesz pierwszym targetem, nie stój w miejscu jak kolek i staraj się odbiegać od tanka, Gladiatora, Chantera rzucając przy ucieczkach instantowe skille.
  • Jeśli przeciwny team ma Sm’a to pierwszym twoim skillem jest silence skierowany właśnie w niego, spowolni to na chwile go przed rzuceniem feara i da twojemu teamowi szanse na zabicie go.
  • Gdy przeciwny team ma Kleryka bez magic resista to starasz się go sleepować
  • To samo tyczy się tanka, sleepuj go odpowiednio szybko nie dając mu szanse na rzucenie Bodyguarda na 1 target, który ma wybić twoja drużynę.
  • Wykorzystuj swojego roota i ‘Mass Immobilize’ by zatrzymać klasy meele.
  • ‘Mass Sleep’ i ‘Mass Immobilize’ przyda ci się, gdy masz szybko przejąć parę Surkan, nie zninjować je lecz taktycznie przejąc gdy przeciwny team jest afk albo jest pusty Dredgion. Odpowiednio w 1 pokoju zeslipuj bossa oraz innego moba i bij z drużyną Surkane, po czym użyj ‘Mass Immobileze’ i przejdź do 2 pokoju w którym zrób to samo tylko tym razem użyj mass sleepa. Dzięki temu za parę sekund będziesz miał znowu ‘Mass Immobilize’, który możesz użyć na grupę mobów ratując tym swoja drużynę.
  • Zawsze sleepuj bossa przy Surkanie, nie pozwalając na to by przyciągał graczy z twojej grupy, zazwyczaj jest to Kleryk który dostaje przerwanie skilla po przyciągnięciu. Trzymaj go w sleepie cały czas, aż do momentu gdy dowiesz się czy będzie on bity czy trzymany w sleepie. Jeśli boss ma zostać w pokoju to pozostań w pokoju i popraw sleepa i dopiero dołącz do grupy, w ten sposób boss nie pobiegnie za wami i nie zaggruje po drodze mobów.
  • Jeśli wiesz że czeka cię walka z przeciwnikiem zachowaj swoje instant skille na 1 target, który będzie wybijany.
  • Dobrze jest mieć stygmę pod Casting speeda “BOQ”, która daje nam 50 % cast speeda gdzie w połączeniu z cast speedem od Chantera daje nam instant skille i stajemy się maszynka do zabijania. Mając książkę z cast speedem + tytuł 2% i stygme 25 % cast speed również osiągniemy podobne używanie skilli.

Porady dla Chantera (by Emyl):

  • Najważniejsze – jesteś support’em, absolutne must have stygmy na Dredgionie to ‘Word Of inspiration’ oraz ‘Recovery Spell’, wskazane również by mieć ‘Word of Protection’.
  • Jeśli masz wymaksowany DPS (Attk+Crit) możesz ewentualnie iść na Dredgiona w secie na ‘Mountain Crash’ (szczególnie z drugim Chanterem) inaczej uwierz mi, ale dodatkowe 10% HP i deff’a jest dla drużyny znacznie bardziej przydatne niż 3k DMG co 30s.
  • Jeśli używasz stygmy ‘Rage Spell’ to pamiętaj wyłączyć jej buff przed PvP, dodatkowy szybszy heal bardziej się przyda drużynie niż Twój trochę większy DPS. Generalnie wskazany jest bardziej ‘Word Of Life’ zamiast ‘Rage Spell’ na Dredgiona.
  • WoW powinien zostać użyty przed upływem pierwszych 5min, aby ponownie go wykorzystać w ostatnich minutach. Generalnie jeśli lider nie postanowi inaczej odpalaj pierwszego WoW’a najpóźniej w Engine/Auxliary Room.
  • Po pierwszym WoW’ie włącz mantrę na bieganie, szybkość drużyny na Dredgionie to podstawa (nie zwalnia to nikogo z użycia Running Scroll przez cały czas).
  • Mantra na manę jest na długie nudne instancje z AFK’ami, na Dredgionie liczy się DPS czyli DMG+czas (mantry ofensywne i bieganie), nie słuchaj płaczów na mana-potki, zwracaj manę (‘Magic Recovery’) innym graczom gdy tylko skill się odnowi. Tobie wystarczy użycie potka jednego za drugim.
  • WoQ zdecydowanie przechyla szalę potyczki PvP, zachowaj go na PvP i uruchamiaj go ZANIM drużyna ruszy na przeciwników (i się rozbiegnie), ułamek sekundy później możesz nie być w stanie użyć tego skilla.
  • ‘Aetheric Field’ również może istotnie przechylić szalę PvP absorbując pierwszego spike-DMG od przeciwników, na PvE używaj tylko w ostateczności pamiętając iż prawie na pewno przejmiesz aggro wszystkich mobów.
  • Nie zapomnij użyć ‘Focused Parry’ + ‘Protective Ward’ przed wbiegnięciem na PvP.
  • Generalnie taktyka Chantera na PvP to wrzucić wszystkie powyższe buffy, po czym wbiec na przeciwnika, użyć obu chainów skilli DMG, a następnie healować. Nie trać czasu na bicie z auto-ataku bo wiele obrażeń nie zadasz, a cd na skillach wykorzystasz lepiej na heal.
  • Staraj się używać ‘Soul Strike’ na casterach, gdy castują duże skille, zachowaj go na tę chwilę – to doskonały przerywacz casta.
  • Nie wahaj się używać ‘Infernal Blaze’ w PvP, on również może przerwać casta.
  • Nie chowaj się z tyłu w czasie walki PvP, gracze w pierwszej linii potrzebują najbardziej zasięgu mantr i skili obszarowych.
  • Nie obawiaj się zginąć jako jeden z pierwszych, gdy tylko rzucisz bufy i ochrony będzie lepiej skupić uwagę na sobie niż “wystawić” maga czy Klera na pożarcie – jesteś twardszy i możesz się leczyć.
  • Nie rzucaj się samotnie do walki na pojedynczy cel (chyba żeby dobić) lepiej przyprowadź go do drużyny, która bardziej potrzebuje supportu niż 1-go fraga.
  • Potki z maną szykuj w setkach.
  • Podczas WoW’a wystarczy 6% courage scroll, poza nim non-stop 9%.
  • Power Shardy choćby lesser zwiększają Twój żałosny DMG oraz szansę na stuny/przerwanie casta, miej je zawsze włączone w obu slotach przez całego Dredgiona.
  • Potki abyss (HP) są niezbędne w krytycznej sytuacji
  • Kamiki do self-ressa (za AP) są niezbędne – by wstać (choćby tylko na sekundę) i rzucić WoQ lub shielda drużynie albo podnieść kleryka jeśli nikt inny nie może.

Screenshoty z wyjaśnieniami:

d
Pierwszy pokój i pierwsi przeciwnicy. Staramy się wybijać moby po 2-3 używając skilli AOE. Fleshmender widniejący na screenie jest pierwszym mobem którego trzeba silencować, gdyż może uzywać skilla leczącego.

dregion
Widzimy tutaj wspominanego wyżej mini Bossa, Surkanę oraz moby.

d
Baranath Magus jest jednym z tych mobów, którego atakujemy silencem. Dzieki temu mob nie zakłada na siebie “Reflect”, który powoduje “odbicie” naszych skilli na nas samych.

d
Baranath Curatus jest to typowy healer, zabijamy go priorytetowo jako pierwszego rzucając na niego “silence” wtedy kiedy rzuca “Recovery” lub gdy chce kogoś uleczyć. Po pewnym czasie silencowanie mobów będziecie robili odruchowo.

d
“The Brig Key” jest to klucz który wypada głownie z mini bossów w “The brig” i “Secondary Brig”. Dzięki niemu możemy otworzyć bramy w których są zamknięci elyosi oraz asmodianie. Odpowiednio za zabicie oraz rozmowę dostajemy punkty oraz zaliczamy questa.

d
Supervisor Lakhane jest to mini boss którego możemy spotkać na Barrackach, warto poświęcić czasem trochę punktów i zabić go dla możliwego dropa którą jest złota czapka z ogromną ilością Magic Resista.

d
Mapka Dregiona.


Poradnik ten będzie systematycznie uzupełniany o nowe spostrzeżenia i pomysły. Miłej lektury i życzymy udanych łowów na Dredgionie! 🙂