Poradnik ten oparty jest na http://www.aionsource.com/forum/templar/19530-translation-know-how-templar-pvp.html i zbiera najważniejsze informacje, pochodzące z wypowiedzi graczy, którzy osiągnęli level 50 lub byli blisko jego osiągnięcia, a także moje wnioski i obserwacje.


Tekst, z którego korzysta poradnik, tworzony był jeszcze przed wypuszczeniem ver. 1.5, która wprowadza wiele zmian, m.in.: kilka nowych Stygm (w tym nowy typ) oraz zwiększa ilość miejsc na Stygmy do 8.
Zostanie on z pewnością zaktualizowany, gdy wypowiedzą się doświadczeni gracze najnowszej wersji.

WAŻNE!
Wartości podawane przez AionArmory mogą być czasem błędne.

Wstęp

Radar Chatowy (Chat Tab Radar)
Spędzając czas w Abyss, na terenach wroga czy w miejscach zagrożonych pojawieniem się przeciwników, bardzo przydatny okaże się Radar Czatowy. Będzie was informował o działalności członków przeciwnej frakcji w okolicy – nawet, gdy znajdować się będą poza waszym polem widzenia.
Tak wygląda poprawna konfiguracja:
Poprawna konfiguracja Radaru Chatowego

A tu film instruktażowy, wraz z działaniem [thx to Atlantise]:

Oczywiście kolor jest jedynie kolorem przykładowym, ale rzuca się w oczy, a o to właśnie chodzi. Zadbajcie, by całe okienko znajdowało się w widocznym miejscu.
Stwórzcie też osobną sekcję, by obserwować umiejętności użyte przeciwko wam oraz buffy jakie wrzuca sobie wasz cel.

Przydać może się też Seed of Detection, który pozwoli wam przez 10 sekund, od momentu zjedzenia, zobaczyć ukrywających się wrogów (w trybie Hide). Nasiona te znaleźć można losowo w niektórych roślinach.

Styl walki

Pamiętajcie, że mimo iż zadawane przez was obrażenia nie zgniotą przeciwnika w kilka sekund, to wciąż pozostajecie najlepiej opancerzoną i wytrzymałą klasą w grze – wykorzystajcie to.
Bycie, przysłowiowym „ciężkim orzechem do zgryzienia” ma pewne konsekwencje. Spowoduje, że inni gracze często będą unikać z wami walki lub będą starali zostawić was na koniec (zamieniając w drzewo lub usypiając). Wysoka obrona magiczna (Magical Resistance), może skutecznie pokrzyżować ich plany).
Nie ma się im co dziwić. Waszą taktyką będzie utrzymywanie jak najwyższego poziomu obrony i zadawanie przeciwnikowi ciągłych obrażeń.

Wybór sprzętu

Wyposażenie pochodzące z Abyss – tego wam potrzeba. Nie od dziś wiadomo, że właściwie każdy znaczek + przy statystykach jest pożądany przez wszystkich graczy.
W przypadku Templarów kwestią sporną jest Parry oraz Evasion, gdyż jako „mury obronne” waszej frakcji i użytkownicy tarcz, powinien oni stawiać na Block. Dzięki używaniu sprzętu z Abyss wzrosną nie tylko wasze wartości obrony, ale również i ataku. Komentarz w tym przypadku jest chyba zbędny.
Nie ignorujcie też bonusu dodawanego do tych dwóch wartości w przypadku walki z PC. Nawet, gdy waszym zdaniem, jeden przedmiot nic nie zmienia, w czasie kompletowania całych setów, zauważycie znaczną poprawę waszych możliwości. Co sprzęt z Abyss, to z Abyss. Prawdziwą różnicę zobaczycie w starciu z przeciwnikiem, który nie posiada takiego wyposażenia – zostanie po nim jedynie trochę AP i EXP 😉

Z drugiej strony, wasz atak nic nie da, jeśli nie będziecie w stanie trafić swojego wroga. Mając nawet najwyższy atak na całym serwerze, nie zostaniecie wszechpotężnymi niszczycielami bez przyzwoitej celności (Accuracy). Akcesoria i przedmioty zwiększające jej wartość są tutaj, jak najbardziej wskazane. Mimo iż sprzęt z Abyss posiada więcej miejsc na manastone’y, nie wkładajcie do nich kamieni +Accuracy. Dlaczego? Bo inne kamienie będą bardziej potrzebne.

Wkładanie manastone’ów

Wiecie już, że jesteście czołgami tej gry. Zarówno w znaczeniu ‘tank – postać tankująca’, jak i w znaczeniu bardziej dosłownym. Przydadzą się wam kamienie HP i Block (wytrwacie dłużej na polu walki i częściej wykorzystacie umiejętności dostępne po zablokowaniu ciosu), ale na pewno słyszeliście, że najlepszą obroną jest atak. Z tego powodu wykorzystujcie manastone’y +Attack oraz +Critical Hit, które podniosą, odpowiednio – wasz atak oraz szansę na trafienie krytyczne. Dodatkowym argumentem za używaniem, właśnie tych kamieni jest fakt, iż jako Templarzy, będziecie posiadać wiele umiejętności zwiększających waszą odporność, ilość punktów życia oraz szansę na zablokowanie uderzenia. Mimo tego nie rezygnujcie z kamieni Block i HP. Musicie znaleźć złoty środek w doborze tych przedmiotów, pamiętając, że ostatnie badania wykazały, że większą ilość obrażeń na sekundę zadacie używając kamieni ataku, a nie trafień krytycznych.

Powerbook Labs sugeruje, że optymalnym poziomem szansy na trafienie krytyczne jest wartość pomiędzy 400 a 450, wliczając w to efekty pochodzące z jedzenia oraz scrolli. Używajcie raczej jedzenia, gdyż scrolle są po prostu za drogie.

PvP w Abyss

Tu, z kolei, przydadzą się scrolle. Szczególnie ten: Greater Raging Wind Scroll
Powód jest prosty. W Abyss, poza wielokrotnymi walkami naziemnymi, często przyjdzie nam stanąć do boju za frakcję i o przetrwanie, w powietrzu. Dzięki temu zwojowi, podniesiecie jedną z dwóch wartości przydatnych podczas takich właśnie walk – prędkość lotu (Flight Speed). Drugim sposobem na przyśpieszenie naszych podniebnych ewolucji jest wyposażenie, które również ma wpływ na wydłużanie czasu lotu (Flight Time). Do dyspozycji mamy: lepsze skrzydła, liczne eliksiry wiatru (Wind Remedies), abyssowe jedzenie oraz porozmieszczane w różnych miejscach, okręgi – odnawiające nasz zielony pasek czasu lotu. Używając tych ostatnich, starajcie się, za każdym razem, utrzymywać tą wartość na jak najwyższym poziomie.

Szlifujcie też same umiejętności pilota. Eeee, anioła… Latania. Nieraz, pozwolą wam na zdominowanie walki lub sprawną ucieczkę z beznadziejnych sytuacji. Pomóc mogą również różnego rodzaju specyfiki. Nie szczędźcie grosza ani Abyss Points na ich zakup.
Pamiętajcie, że musicie nie tylko zawsze mieć ze sobą duże ilości różnego rodzaju eliksirów (głównie tych wpływających na HP i czas latania), ale i regularnie ich używać. Dobry gracz, po utracie pewnej ilości HP, użyje buteleczki, która po zakończeniu swojego działania, uleczy go o utracone przed chwilą punkty życia. Bardzo dobry, użyje takiego eliksiru nawet chwilę wcześniej.
Bardzo użyteczny będzie również pewien kryształ, na który natkniecie się w czasie swoich wędrówek po Atrei – Life Crystal. Pojawia się on losowo, przy zbieraniu Orichalcum. Bardzo przydatne, a darmowe.

Pilnujcie się! W Abyss w każdym momencie może spaść na was chmara postaci o innym kolorze skrzydeł, niż wasze.
Jeżeli wątpicie w swój sukces – nie wstydźcie się (nie wahajcie się) wycofywać i uciekać swoim oprawcom. Oszczędzicie w ten sposób wiele, jakże przydatnych, Abyss Points.

Stygmy dla PvP

Samo latanie, sprzęt czy taktyka, nie wystarczą aby wygrać. Potrzebujecie też umiejętności. Tak – tych osobistych – do ogarnięcia sytuacji, jak również tych zapewnionych wam przez twórców gry, w postaci m.in. Stygm. Do dyspozycji mamy 5 miejsc na ich umieszczenie [w wersji 1.5 gry jest 8, ale dla zachowania sensu podałem 5 – przyp. red.]

Oto Stygmy najbardziej użyteczne w PvP [nazwy w nawiasach, to nazwy znane z poprzednich wersji gry – przyp. red.]:

Divine Fury I (aka Indignation I)
Inescapable Judgment I (aka Stunning Strike I)
Unwavering Devotion I (aka Armor of Balance I)
Aether Armor I (aka Armor of Interception I)
Holy Shield III (aka Shield of Protection III)
Break Power III (aka Ankle Blow III)
Terrible Howl I
oraz, choć w mniejszym stopniu, zależne od frakcji:
Punishment of Darkness I lub Punishment of Light I

Część umiejętności przyda się w każdej sytuacji – część w walkach ze specyficznymi przeciwnikami.
Po pewnym czasie spędzonym w Abyss zaobserwujecie, że w niektórych jej częściach jest więcej graczy jednej klasy, niż innej.

Dla przykładu – w miejscach zdominowanych przez Assassinów (na koreańskich serwerach była to Dolna Warstwa Abyss) warto posiadać Holy Shield, który ustrzeże was przed ich szybkimi, skoncentrowanymi atakami. W miejscach pełnych graczy stosujących ataki magiczne przyda się z kolei natomiast Aether Armor.

Musicie też zdecydować czy stawiacie na długotrwałe zwiększenie waszej skuteczności czy jeden potężny cios. Divine Fury zwiększy moc waszych wszystkich ataków o 30%, natomiast Punishment zada potężne obrażenia i wywoła efekt odpowiedni dla danego typu ataku. Divine Fury przyda się również w masowych walkach PvP. Zwiększy ona zadawane przez was obrażenia, a to przełoży się na większą ilość punktów Abyss otrzymywanych za zgładzeniu przeciwnika [obecnie również punktów doświadczenia – przyp. red.].

W tzw. „masówkach” zdecydowanie dobrym wyborem będzie na pewno Inescapable Judgment. „Wyciąganie” przeciwników z pierwszych linii, wprost pod wasze miecze, nie tylko jest widowiskowe, ale w większości przypadków kończy się śmiercią waszego celu. Pamiętajcie jednak, że jeśli wróg jest w waszym zasięgu – wy jesteście w jego. Bądźcie więc ostrożni z wypadami.

Możecie zapytać, po co wam Terrible Howl w walce PvP? Używać go możecie na dwa sposoby: gdy widzicie wrogą grupę walczącą z przeciwnikami nie należącymi do graczy (najlepiej takimi, którzy nie będą w stosunku do was agresywni), użyjcie TH na osobie tankującej, gdyż z reguły jest ona mniej więcej w środku całej grupy. Efekt strachu (fear) spowoduje, że NPC rozbiegną się we wszystkie strony, zwracając tym samym uwagę okolicznych mobów na całe party. Macie teraz ułatwione zadanie.
Drugim sposobem jest stosowanie Terrible Howl, w przypadku braku innych metod na uwolnienie się od/spowolnienie pościgu. Zastosujcie podobną taktykę, jak w przykładzie pierwszym.

Godstone’y w PvP

Kolejnym wyborem jakiego będziecie musieli dokonać jest wybór Godstone’ów.
Są to przedmioty podobne, w zastosowaniu, do manastone’ów, dające szansę na obniżenie zdolności fizycznych przeciwnika (Physical Ailments) lub na zadanie mu dodatkowych obrażeń. Kamienie dające dodatkowe obrażenia wyglądają imponująco pod względem współczynników, ale posiadając tak niską moc magii (Magical Boost Power), nie wyrządzicie przeciwnikowi większych szkód – a już na pewno – nie takie jak myślicie. Dodając do tego 1-2% szansę na zadanie takiego ciosu, ten typ Godstone’ów staje się jeszcze gorszym wyborem. Najlepsza opcja jest niestety też opcją najdroższą – kamienie paraliżujące. Ich skuteczność potwierdzicie, zarówno w walkach 1 na 1, jak również w epickich, masowych bitwach. Działanie takiego kamienia – sparaliżowanie przeciwnika – daje wam 99% pewności, że wygracie starcie. Dlaczego paraliż, a nie oszołomienie? Oszołomienie wywołane przez Godstone, trwa jedynie 1 sekundę i w przeciwieństwie do paraliżu, nie przerywa aktualnie budowanego Combo.

Lista kamieni paraliżujących:


Ponieważ to poradnik o PvP, przejdźmy do sedna pojedynków – walki.

Templar vs. Templar

W takiej walce, między dwoma, identycznymi podklasami, dużym atutem będzie dobre wyposażenie, wysokie umiejętności osobiste oraz równie wysoka wartość bloku.
Walka będzie bardzo wyrównana, więc nie dziwcie się, jeżeli będziecie często wygrywać lub przegrywać dosłownie o włos.

Po pierwsze – nie wahajcie się używać najpotężniejszych skilli jakie posiadacie.
Wytoczenie najcięższych dział zwiększy wasze szanse na wygraną.

Po drugie – używajcie najsilniejszych potionów, eliksirów i scrolli.
Dużą przewagę da wam korzystanie z ich wersji pochodzących z Abyss.

Po trzecie – przejmijcie inicjatywę.
Na samym początku użyjcie Inescapable Judgment – macie szansę na ogłuszenie przeciwnikach oraz zadanie pierwszego ciosu. Wynik walki może być znany już po 30 sekundach jej trwania, więc któryś z was może próbować uciekać – wtedy również używajcie IJ. Tym sposobem spowolnicie ewentualny pościg lub dogonicie uciekiniera.

Templar vs. Gladiator

Na początku warto wspomnieć, że Gladiatorzy, jako przedstawiciele tej samej klasy – często doskonale wiedzą jaką kolejność swoich umiejętności zastosują Templarzy.
Wiedzą, że po Inescapable Judgment, często używają Punishment, w związku z czym blokują go Focused Block I.

Zatem:

Po primo – zmieńcie schematy działania. Właściwie to unikajcie schematów. Używajcie swoich zdolności w odmiennej kolejności. Bądźcie spontaniczni, z zachowaniem zdrowego rozsądku – ma się rozumieć.

Po secundo – to wy postarajcie się wyczuć jego następne akcje.
Wiedząc kiedy nadejdą ataki DP oraz Ankle Snare wraz z następującymi po nim, bardzo często, atakami z dystansu – możecie zmniejszyć ich efekty poprzez Iron Skin I.

Po tertio – na początku walki użyjcie Unwavering Devotion co uchroni was np. przed ogłuszeniami czy powaleniami, których Gladiatorzy posiadają całą paletę. Następnie użyjcie 2-3 umiejętności ofensywnych, włączcie Empyrean Armor i spodziewajcie się najmocniejszego uderzenia.

Po quatro – Gladiatorzy jako wojownicy mogą korzystać z Unwavering Devotion. Jeśli go użyją, postarajcie się utrzymać dystans i przeczekajcie okres jego działania.

Po quatro – walka z Gladiatorami może być ciężka. Dzięki wysokiemu współczynnikowi Parry, będą często parować wasze ciosy, zadając wam jednocześnie duże obrażenia i powalając was na ziemię. W walce z nimi, zawsze używajcie, wymienionych już wcześniej: Iron Skin, Unwavering Devotion oraz Empyrean Armor.

Templar vs. Assasin

Najwyższe obrażenia vs. największa obrona. Takie pojedynki będą, najprawdopodobniej, jednymi z najcięższych pojedynków jakie was czekają.
Najczęściej atakować będą z ukrycia i od tyłu (dla maksymalnego zaskoczenia oraz zadania solidnych obrażeń). Przy spotkaniu z bardzo dobrym Assassinem, może zdarzyć się, że zginiecie już po pierwszej serii jego ataków.
Jako najzwinniejsza podklasa, są bardzo trudni do złapania. Starajcie się nie dopuścić do ich ucieczki z pola walki. Jeżeli im się to uda, używając Focused Evasion I, dogonienie ich, będzie prawie niemożliwe. Szybkość zadawanych przez nich ciosów, wymagać będzie od was maksymalnego skupienia oraz dobrego oka, a spostrzegawczość otworzy wam drogę do sukcesu.

Po primero – nauczcie się rozpoznawać ich ruchy – mimo niezaprzeczalnej szybkości.
Assassini mają nawyk używania Killer’s Eye I tuż przed atakiem. Od razu użyjcie Unwavering Devotion by uchronić się przed Ambush I .
W wielu przypadkach lubią chować się, gdy użyjecie Iron Skin lub, właśnie, Unwavering Devotion – poczekajcie, aż efekty miną, a znów pojawią się znikąd.

Po secundo – od razu wyprowadźcie kontrę.
W przypadku, gdy ustrzegliście się ogłuszenia: Blunting Severe Blow I -> Divine Blow III (aka Successive Blow I) -> Shield Bash (aka Shield Smash I) -> Stygma oślepiająca nie figuruje jeszcze w spisie na Aion Armory [nie znalazłem info na AA na temat takiej stygymy – przy.red.] -> Holy Punishment III (aka Punishment of Empyrean Lord) -> w 90% przypadków Assassin jest ‘wasz’.
W przeciwnym przypadku: po opadnięciu na ziemię (po Aerial Hold), sprawdźcie czy jesteście Uciszeni (Silence) lub Sparaliżowani. By zdjąć z siebie Silence, użyjcie Greater Healing Potion.
Włączcie Empyrean Armor i wypijcie Secret HP Pot [brak danych na AA – przyp. red.]. Ogłuszcie go za pomocą Shield Bash, pokażcie mu wszystkie swoje ataki ofensywne i w razie potrzeby użyjcie Inescapable Judgment – punkty są wasze.

Po tercero – za wszelką cenę starajcie się ich ogluszyć.
Próbujcie Inescapable Judgment, Shield Bash, Punishment of Light oraz wszystkiego, co tylko przyjdzie wam do głowy.

Po cuarto – pozbawcie go jego zdolności do wykonywania uników.
Użyjcie Movement Speed Scroll i podejdźcie jak najbliżej. Zaatakujcie Provoking Severe Blow I (aka Taunting Severe Blow). Zrobił unik? Dobrze. Pora na atak z dystansu. Znów unik? Znakomicie. Pozbawiliście go jednej z umiejętności uniku i skróciliście czas używalności innej. Bez wahania ładujcie Inescapable Judgment.

Po quinto – pokonajcie go jego własną bronią.
Dzięki Holy Shield, Asssassin sam zada sobie dodatkowe obrażenia – wasza szybkość zadawania w tym starciu, będzie bardzo ważna.

Templar vs. Ranger

Rangerzy, jako zawodowi łucznicy, będą ostrzeliwać was z odległości, utrzymując maksymalny dystans. Waszym zadaniem będzie coś dokładnie odwrotnego – znaleźć się jak najbliżej nich. Wyzerowanie ich niskiego HP, będzie tylko formalnością.
Podejść do nich to jednak nie lada sztuka. Używają całej gamy spowalniaczy, uziemiaczy i tym podobnych zdolności.
Zatem:

Po første – uodpornijcie się na nie za pomocą Prayer of Freedom I (usuniecie z siebie również aktywne debuffy) i użyjcie Unwavering Devotion . Przyjcie na przód, niczym taran.

Po andre – wykorzystajcie częste bloki.
Najprawdopodobniej przez niską Celność, ciosy Rangerów, często będą się kończyć waszym blokiem. Może się zdarzyć, że gdy użyjecie Punishment…to właściwie wygraliście walkę. Będziecie mieli do dyspozycji wszystkie wasze ataki tarczą, a więc i dużo ogłuszeń.

Po tredje – wykorzystujcie przeszkody terenowe.
Zanim podejmiecie walkę, zwabcie Rangera na optymalne, waszym zdaniem, pole walki. Takie, które obfitować będzie we wszelkie kamienie, posągi czy inne twory wystające z ziemi, będzie najlepszym wyborem.

Templar vs. Chanter

Wygranie walki z Chanterami będzie trudnym zadaniem, ze względu na ich umiejętności leczące, ale przede wszystkim, ze względu na liczne umiejętności ogłuszające.
Zabicie ich nie będzie łatwe, ale jeśli postarajcie się przerywać ich akcje tarczą oraz Inescapable Judgment, wszystko powinno być w porządku.

Templar vs. Cleric

Najtrudniejsi do pokonanie przeciwnicy z jakimi przyjdzie wam się zmierzyć. Zdają się nigdy nie ginąć. Wielu Templarów nienawidzi wręcz, spotkań z nimi, które zamienić się mogą w długotrwałe walki, oparte o zasadę – kto przetrwa dłużej, wypełnione, za sprawą Clericów, licznymi spowolnieniami i umiejętnościami zadawania obrażeń na przestrzeni czasu (DotA).

Po pertama – jako Templarzy macie z natury dużo punktów HP, Clericy nie.
Postarajcie wytrzymać na tyle długo, by przeciwnikowi skończyły się MP. Przestanie się leczyć, a wtedy wygraną macie praktycznie w kieszeni.

Po kedua – skupcie się na swoim pasku HP. Obserwując jego poziom, lepiej dobierzecie sposób na jego uzupełnienie.

Po ketiga – spróbujcie pokonać go jednym, mocnym ciągiem umiejętności.
Ponieważ Clericy mogą używać potężnych czarów, już na samym początku walki użyjcie Aether Armor. Wyprowadźcie Weakening Severe Blow I i dokończcie Punishment. Zaraz po tym, prawdopodobnie będą chcieli się uleczyć – wykorzystajcie szansę i pokrzyżujcie ich plany za pomocą Shield Bash. Użyjcie wszystkich ataków jakie macie w swoim asortymencie. Postarajcie się oszczędzić Inescapable Judgment na sam koniec serii, gdyż jeśli nie zabijecie przeciwnika – zyskacie kilka dodatkowych chwil jego bezruchu. Jeżeli po tym wszystkim Cleric wciąż żyje, walka zamieni się w test wytrzymałości oraz cierpliwości i opiera się o powtarzanie tych samych schematów i pozbawianiu go MP.

Po keempat – w trakcie walki bez wahania
konsumujcie jedzenie DP i leczcie się wszelkimi możliwymi sposobami, włącznie z Empyrean Armor.

Templar vs. Sorcerer

Klasa ta używa różnorodnych zaklęć, które mają na celu osłabić lub całkowicie zablokować waszą zdolność do walki. Drugim ich atutem są bardzo silne czary ofensywne. Dla przykładu Lumiel’s Wrath – potrafi przyśpieszyć bicie serca u każdego, kto tym oberwie.
Zatem:

Po cyntaf – nie przesadzajcie z pewnością siebie.
To, że macie ¾ czy nawet 2/3 paska HP, nie znaczy, że wygracie. Zniknie on szybciej niż wam się wydaje.

Po ail – od razu użyjcie Aether Armor . W trakcie jego trwania, musicie przebić się przez magiczną barierę ochronną Sorcererów.

Po tryddyd – jako klasa niezdolna do zadawania zatrważających obrażeń, Stone Skin IV, której Sorcererzy używają praktycznie bez przerwy, może sprawić wam pewne problemy. Przebijcie się przez nią jak najszybciej. Punishment, nastepujący po Divine Fury, zdziała cuda – każdy powinien zobaczyć jego efekty przy trafieniu krytycznym.

Po pedwerydd – pamiętajcie, że Inescapable Judgment jest bezużyteczny, gdy Sorcerer używa Stone Skin IV.

Templar vs. Spiritmaster

Kolejny irytujący przeciwnik. Będą nieustannie obniżać waszą obronę oraz usuwać wszelkie buffy, jakimi dysponujecie.
Zatem:

Po kwanza – używajcie Aether Armor i Prayer of Freedom I, by blokować ich umiejętności, a następnie używajcie ogłuszeń.

Po pili – dwie ważne sprawy dotyczące AA i PoF: na pewno ułatwią wam walkę, lecz Spiritmasterzy mogą je, najzwyczajniej w świecie, usunąć.

Po tatu – pamiętajcie, że jako klasa Mage, Spiritmasterzy używają również bariery absorbującej – Stone Skin V. Po jej zniknięciu postarajcie się, będąc Aether Armor, przebić przez barierę ochronną i zakończyć walkę. Inescapable Judgment -> Weakening Severe Blow -> Shield Bash -> Punishment, a potem reszta umiejętności – powinny załatwić sprawę.

Oto prezentacja tego co potrafią Templarzy w PvP:

Uwaga: gracz jest Assassinem, ale obserwuje walki Templarów.

Turniej pełen Templarów – nie przegapcie!

Templarzy, jak każda klasa, mają swoje plusy i minusy. Poznając swoją postać – wykorzystujcie zalety do maksimum, a wady – zamieniajcie w zalety. I co bardzo ważne – bawcie się przy tym dobrze!

Redakcja poradnika: Zeiram
Poprawki: BrokenWing [TY 🙂 ]